djurtelepati

Sv: djurtelepati

Fast telekommunikation går ju att förklara om man är insatt i det. Det är ju teknik.

Tror verkligen inte på det. Djur kommunicerar med varandra via gester, ljud och kroppskontakt. (Dofter och diverse annat också, beroende på art :P) De förstår inte all vår kommunikation, och vi förstår inte deras språk fullt ut, därför tror en del att de pratar via "telepati" (som är något vi människor hittat på i vår människokultur). En uggla förstår ju heller inte all kommunikation mellan två grävlingar tex.

Och så applicerar vi vårat eget behov av att tjattra och prata om precis allting så vi inte kan tänka oss att många andra arter helt enkelt inte ser nån poäng med det eller kanske har förmågan eller viljan att diskutera såna oviktiga småsaker som 99% av allt vi säger består av.

Tror inte heller att bebisar har nån hemlig telepatisk kontakt med varandra. De har fullt upp med att ta in och lära sig allt de behöver i sin nya värld.

Alla djurarter är fantastiska på sitt sätt, men behöver inte fungera och tänka som vi människor.

Senast ändrad:

Tror inte heller att bebisar har nån hemlig telepatisk kontakt med varandra. De har fullt upp med att ta in och lära sig allt de behöver i sin nya värld.

Nu behöver det ju inte handla om just bebisar, men det sägs ju att tvillingar, speciellt enäggstvillingar, har en speciell kontakt?

Ska inte säga att jag kan prata med min hund genom telepati. Däremot vet jag ju vad han vill många gånger även om andra kanske inte gör det. Men jag har ju lärt mig hans signaler och sätt att äga till om saker.
Men visst är det en trevlig tanke om man kunde kommunicera med djur på ett annat plan så att säga.

Kl Egen erfarenhet...
Var iväg på långritt 25 mil hemifrån när hästen rispar sig på insidan av vänster bakben, en ca 10 cm lång rispa som var tillräckligt djup för att det skulle rinna lite blod. Tvättar rent såret och konstaterar att det inte är någon fara. Promenerar vidare varpå telefonen ringer. Det är en kompis hemifrån som låter lite upprörd och vill veta hur det är med hästen? -Jo det är bra svarar jag, han är pigg och framåt. Men, säger hon då -Hur är det med hans vänstra bakben? Han (hästen) vissar mig blod och att det svider...

Inte vet jag vad jag ska tro, men hon befinner sig alltså 25 mil bort och ringer mig ett par minuter efter att han hade rispat sig. Kompisen hade inte kontakt med någon annan i gänget.

Alla har ju olika åsikter, men jag tycker man borde kunna vara öppen att ändra åsikt oavsett om man är helt 100 på att man inte tycker det är sant. Det kanske inte händer vissa personer men några får uppleva det. Jag säger inte heller att jag är helt 100 på att detta är sant, men jag är öppen för att veta mer.

Coolt! Asså att kompisen hade typ sett det även fast hon var så långt borta! :D

Jag och min syster säger ofta samma sak osv, kan man kalla en speciell kontakt kanske. Men jag ser det som att vi är genetiskt väldigt lika, har haft likadan uppväxt och umgås väldigt mycket. Tror inte att kontakten på något sätt är telepatisk mellan syskon. Däremot sker ju intressanta sammanträffanden när man kan "känna på sig " specifika saker som ibland stämmer.

Lika ofta stämmer sakerna inte, men de gångerna lägger man ju inte märke till eftersom det inte var något anmärkningsvärt. Då och då händer ju spännande sammanträffanden liksom. Så ser jag det men tycker inte att det är något fel att tro/tycka på något annat sätt. :)

Som sagt har jag bara upplevt det en gång men frågan du ställer vissa är om dom har det medfött eller inte.. och jo vist har man det medfött det har varenda mäniska och vissa håller lättare kvar vid det och kan där med prata med djur från att dom är små och under hela tiden dom är vuxna.. vissa kan känna av och tycka sig förstå djur lättare och det betyder att man inte är helt sluten för det utan man har kvar en del av det men inte allt och dom kan då lättare återhämta det och lära sig igen.. även en helt sluten person som glömt allt redan som liten kan lära sig att ta upp det igen men har mycket svårare att hitta tillbaks till det..

Själv är jag ju väldigt kännslig mot mycket och kan lätt få kalla kårar när jag stiger in i ett rum eller när någon jag inte tycker om finns i närheten och även känna den välkomnande kännslan av värme... och har drömmar som blir verklighet.. Vilket är väldigt läskigt.. och et är inte alla som tror på sådant heller..

Men att prata med djur är något jag började lära mig själv och tillslut gick det.. man måste bara ha tålamod.. Där ska finnas kurser som man kan gå som kan hjälpa en på vägen.. det gorde ju min vänn och hon är riktigt ducktig på att prata med djur:)

Fast telekommunikation går ju att förklara om man är insatt i det. Det är ju teknik.
Poängen var att saker kan fungera, även om vi inte begriper hur det funkar. Vem vet, i framtiden kanske vi kan förklara telepatiska signaler, energiflöden i inredning och universums vibrationer lika bra som vi idag kan förklara radiovågor?

Man bör inte döma ut något som trams bara för att man inte förstår sig på det.

Trams är något som är orimligt, saknar all bas för förnuft och som inte ens teoretiskt går att få låta sannolikt. Så när jag säger att jag inte tror på trams så är det mer ett uttryck för förnuft, erfarenhet och intelligens. Det är även så att lära sig förstå sig på hästar och deras tänk, kroppspråk och behov kräver att man är lite vaken och att man faktiskt arbetar med hästar dagligen. Det tar många år och det kräver mycket studier, kunskap och erfarenhet.

Trams är något som är orimligt, saknar all bas för förnuft och som inte ens teoretiskt går att få låta sannolikt. Så när jag säger att jag inte tror på trams så är det mer ett uttryck för förnuft, erfarenhet och intelligens. Det är även så att lära sig förstå sig på hästar och deras tänk, kroppspråk och behov kräver att man är lite vaken och att man faktiskt arbetar med hästar dagligen. Det tar många år och det kräver mycket studier, kunskap och erfarenhet.

Så när jag står hos en häst och drabbas av skräck och ångest helt plötsligt då är jag korkad och psykiskt sjuk?:D

Jag får även andra känslor samt bilder och räknas som överintelligent så din tes stämmer tyvärr inte! Försök igen:bump::bump:

Om man står hos en häst som har drabbats av skräck och ångest så behöver man inte vara telepatisk djurtolkare för uppfatta detta!

Mycket bra inlägg, som jag kan skriva under på.

Så när jag står hos en häst och drabbas av skräck och ångest helt plötsligt då är jag korkad och psykiskt sjuk?:D

Jag får även andra känslor samt bilder och räknas som överintelligent så din tes stämmer tyvärr inte! Försök igen:bump::bump:

Nu förstår jag vad du tänker, Ylva. Men det här är en NY tråd beträffande djurtelepati. Kan vi inte försöka hålla den på en trevlig nivå och inte hugga så fort någon säger/skriver något?

Kenneth säger, att han inte tror på trams. Men han preciserar inte vad trams är. Då behöver inte läsare heller ta åt sig, av vad han menar med trams.

För jag tror ändå att både du och jag kan hålla med Kenneth om att det tar många år och kräver en viss erfarenhet att förstå sig på exempelvis hästar och deras egenheter.

Om man står hos en häst som har drabbats av skräck och ångest så behöver man inte vara telepatisk djurtolkare för uppfatta detta!

Återigen, ett klokt och trevligt skrivet inlägg.

Mvh

IngelaH/moderator för hästhantering

Senast ändrad:

ett inlägg till alla ( vet inte riktigt hur man gr det)

När jag var på semester som ung-utan föräldrar, ringer min mamma en dag, med andan i halsen och frågar hur det är.

Hon sa att hon fått en hemsk känsla i hela kroppen att något hänt mig och att hon var tvungen att ringa.

Samma dag hade jag träffat en kille, som jag mött några dagar innan, som vart helt galen från ingenstans, och flög på mig.

Kanske att man som förälder kan känna på sig hur ens barn mår, men isf borde det även funka på djur...

Tack för mig- och trevlig helg!

En tragisk olycka med dödlig utgång inträffade ju för någon vecka sedan utanför Uppsala. Hästen kom tillbaka och ryttaren hittades död i skogen. Om nu ni alla som tror att hästar kan kommunicera med utvalda människor på ett mänskligt sätt och vill bevisa detta, vore detta inte chansen? Erbjud era tjänster och prata med hästen i fråga! Vi vill nog alla veta vad som hänt!

Jag tror iaf inte att hästar kan prata med människor, om det var så du menade. Jag tror att man kan få bilder eller känslor från dem, men inte ord, i så fall om man själv kanske sätter ord på bilderna man får.
Jag kan inte telepatera med djur, men jag tror säkert det finns någon som skulle kunna "prata" med hästen och få reda på vad som hänt. Man kan ju anlita en som kan sådant, det finns många sidor man kan hitta dem på.

Kl Egen erfarenhet...
Var iväg på långritt 25 mil hemifrån när hästen rispar sig på insidan av vänster bakben, en ca 10 cm lång rispa som var tillräckligt djup för att det skulle rinna lite blod. Tvättar rent såret och konstaterar att det inte är någon fara. Promenerar vidare varpå telefonen ringer. Det är en kompis hemifrån som låter lite upprörd och vill veta hur det är med hästen? -Jo det är bra svarar jag, han är pigg och framåt. Men, säger hon då -Hur är det med hans vänstra bakben? Han (hästen) vissar mig blod och att det svider...

Inte vet jag vad jag ska tro, men hon befinner sig alltså 25 mil bort och ringer mig ett par minuter efter att han hade rispat sig. Kompisen hade inte kontakt med någon annan i gänget.

En kompis berättade nåt liknande en gång. Hon hade väl hört det av nån.

Tror du på det? varför, varför inte?
Jag tror på det. Jag har helt enkelt träffat på alltför mycket som säger att det är på riktigt, för att tro att det bara är påhitt. Sen har jag alltid vetat om att det finns folk som säger sig kommunicera med djur, även om det inte är någon som övertygat mig, så har jag dragit den slutsatsen själv att jag tror på det.

har du upplevt det?
Inte själv, men jag har varit med när en känd djurkommunikatör kommunicerat med min kompis ''problem''häst.

Hästen har varit med om ett trauma. För ett år sedan, vintertid, så gick de över en bäck i hagen på dagen, och stannade i den delen över natten. Sen nästa dag skulle de tillbaka, men hästen vågade sig inte över isen.
De provade att leda den, men hon vägrade. Sen när de andra hästarna gick över isen och försvann kastade hon sig över isen, halkade, isen sprack och hon fick panik.
Max fem minuter efter att tjejen kom kunde hon beskriva exakt denna händelsen... Skulle vara intressant att höra hur ni som inte tror på detta förklarar det? :)

Har även en kompis som kan telepatisera med djur och liknande.
Skulle säga det att av alla de som säger sig kunna tala med djur via telepati, och dom jag vet om, finns så sjuukt många som påstår sånt, så är det 4, kanske fem, som jag tror stensäkert på.

Tror du på det? varför, varför inte? Ja, jag tror på det. Tvivlar ibland, men jag tror faktiskt på det.

har du upplevt det?

Nej.

eller något liknande?
Men jag vet flera som kan prata med djur, och det ska jag säga dom är väldigt kloka våra fina djur!

Jag har bra kontakt med hästar och min katt, jag ogillar hundar och har ingen sympati för dem eller andra sorters djur. Knappt andra katter heller.
Men jag har börjat märka att jag drömmer mest när jag delar säng med min tisse-misse. Alla mina drömmar är väldigt osamman hängande. Och det var någon som skrev i denna tråd om att man med djup meditation kan överföra bilder till ett djur. Och för att kunna somna måste man vara tom i hjärnan. Jag börjar fundera om drömmarna kan vara ett sätt a komunicera med djur... För drömmarna måste betyda något!
Jag har försökt meditera, men jag nog en lättare bokstavskombination, så att koncentration finns brara då och då. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka