Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har precis fått hem en valack på 4,5 år. Han är bara hoppad lite i skog och mark med förra ägaren. Hur ska jag gå tillväga? Ska jag...
Svar
3
· Visningar
882
A
Ridning Hej! Har hört att det inte är bra för hästen om man rider den för mycket barbacka, eftersom vikten inte fördelas tillräckligt då. Är...
2
Svar
37
· Visningar
4 734
Senast: sandrafors
·
5
Hästhantering Mitt sto har annars gått rätt in i tarnsporten med förra ägaren och även med mig de gånger vi kört, ett par gånger då. Har haft henne i...
2
Svar
20
· Visningar
3 382
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack som jag köpte för knappt 4 månader sedan. Han är mycket känslig, lite nervös, glad, pigg mm om jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Totola
·
J
Träning Hejsan! :) Nu är det så att jag rider islandshäst som är 'mycket' enkel att få i form. Har letat på hemisdor om hur man får hästen i...
Svar
6
· Visningar
21 325
Senast: methejenny
·
H
Ridning Min häst kan arbeta i jätte fin form men ibland tjärvar han och tynger ner hela huvudet i bettet. Eftersom jag är väldigt lätt och han...
Svar
10
· Visningar
3 900
Senast: methejenny
·
M
Hästhantering Tänkte och tyckte att det är lite kul att höra hur era hästar/ponnyer är. :banana: :love: - Hur är hon/han i dressyr, hoppning och...
2
Svar
35
· Visningar
3 031
Senast: Gesska
·
E
Träning Vad kallar ni ''problemhäst''? Är det en häst som inte går att rida? Eller bara en grymt envis å lite dummare häst? Eller kanske en...
2
Svar
21
· Visningar
3 391
Senast: _Isa_
·
Hästhantering Hej! Har precit fått hem en underbar individ ( i fredags,1 dag alltså) Är jätte lugn i hagen. Går själv just för stunden men kommer...
Svar
13
· Visningar
1 367
Senast: axel
·
E
Träning En shettis på min ridskola skenar när man galopperar och hoppar med honom. Han har varit med i trav förut men det betyder väll inte att...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: emelie545
·
Träning Hej Hur brukar ni göra när ni har köpt ny häst och tar hem den till er. Brukar ni låta hästen stå några dagar och finna sig till...
Svar
18
· Visningar
13 168
Hästhantering Min hovslagare var på besök idag och skodde om ena damen. Han sa att hon "som vanligt var stel i sitt framknä". Tydligen så har hon...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Det är ju några år kvar innan man kan skaffa egen häst, men jag ville endå gärna ha svar på några frågor: (om det är okej;)) 1...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: millan10
·
Ridning Hejsan, jag lade ut en bild på min blogg tagen ur en film då jag hoppade lite, någon som tycker sig kunna mycket om hästar sa att min...
Svar
12
· Visningar
5 615
Senast: AliiceV
·
C
Ridning Hej! Jag har ridit i bara 1 och 1/2 år. Nu ska jag och min kompis skaffa en häst tillsammans. Dock vet vi vad vi håller på med. Båda...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: coolgirl95
·
Hästhantering Skulle ta ut vallacken i hagen i går efter ompyssling, i hagen går vallackens lillebror, en unghingst. Hingsten försöker då betäcka...
Svar
9
· Visningar
1 810
Senast: Morcraban
·
Ridning Nu har min häst blivit friskförklarad efter ännu en inflammation i kotsenskidan. Ska börja sätta igång honom och vill att allt ska gå...
Svar
7
· Visningar
1 261
A
Ridning Jag sitter och funderar på 3 års test.. Måste hästen ha stam? Min 1åring har okändstam på pappans sida men det skulle vara kul att vara...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: annash
·
Hästhantering Jag håller på att träna min häst inför premieringen men har problem med att få henne i bra trav om jag får henne i trav alls för hon...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: p_c
·
Hästhantering Hästar mår ju bäst av att behandlas som hästar, de ska få leva så naturligt som möjligt osv! MEN! I det vilda så är ju en hästflock...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka