Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag kommer eventuellt att flytta till ett stall som ligger vid en landsväg. Det är väl inte världens mest trafikerade väg men det är en...
Svar
15
· Visningar
3 437
Senast: Chili
·
Q
Hästhantering Jag har en 2-årig quaterkorsning som inte går att longera. Han bara vänder sig om åt andra håller och går iväg. Han vrider huvudet ut...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Angelique
·
Hästhantering Min foderhäst är en nordsvensk av den lite robusta typen, och hon verkar inte riktigt ha någon koll på hur stor hon är, eller var hon...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: Lager
·
  • Låst
Träning I dag har Elle fått nya skor. Var lite bråkig sist men skötte sig fint i dag. Fick vila I dag eftersom hon va så duktig i går.
49 50 51
Svar
1 006
· Visningar
82 075
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har en varmblods valack som tagits av travet för ca 8 år sedan och har sen dess varit ridhäst. Han har varit oridbar hela vintern...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Merwen
·
M
Ridning Jag rider ett varmblods sto som har varit travare. Hon verkar inte tycka om sitt bett och går och gapar när jag rider henne. Hon är pigg...
2
Svar
22
· Visningar
3 279
I
Ridning Jag är en vuxen nybörjare som rider på nivå 2-3 på en ridskola. Jag är lite kluven på om jag ska fortsätta eller inte, samtidigt vet jag...
Svar
16
· Visningar
2 853
Hästhantering Vet inte om jag lagt in det på rätt ställe :confused: flytta det gärna annars :) Jag har ett dilemma och det är att jag inte vet om...
Svar
16
· Visningar
2 921
Senast: Digbil
·
Ridning Du är ute och rider (i detta fall en större häst, 176 cm i mkh, 12 år) och hästen är oerhört störd, stressad och irriterad på bitandes...
2
Svar
21
· Visningar
2 572
Senast: CBJack
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: sandrafors
·
Träning ...inte har minsta grund på sin häst? :/ Nu tänker jag på ryttare som egentligen inte ens har start, broms och styrning, utan det är...
Svar
14
· Visningar
2 194
Senast: Biomon
·
N
Ridning skulle vilja börja träna mer cavaletti med min D-ponny. Behöver lite tips och inspiration då jag själv inte har så storr erfarenhet av...
Svar
5
· Visningar
5 559
Senast: NoraHansson
·
Hästhantering Nästa vecka får jag troligen hem min unghingst på 1 år. Hur ska jag göra för att det ska bli så lugnt som möjligt ? Han ska gå ihop men...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: urkella
·
L
Hästhantering Jag har en häst som är JÄTTE jobbig, han kan inte stå själv i hagen (ingen häst synlig). Han skriker något FRUKTANSVÄRT heela tiden...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: Mini-Me
·
Ridning Jag har köpt ett islandssto på 4 år, hon är inriden men inte utbildad. Jag rider för AR tränare två ggr i månaden och blandar in mycket...
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: pjufff
·
P
Ridning Hej! :D Jag har en d ponny som är 4 år. Han blir väldigt stark när jag rider ut på honom, det är nästan så att jag inte kan hålla...
Svar
4
· Visningar
1 000
F
Hästhantering Har nu haft min ponny i 3 år och hittills inte åkt iväg med han någonstans, har försökt träna han regelbundet med transporten men det...
Svar
1
· Visningar
665
Hästhantering Hej allihopa, undrar om ni vill dela med er av era tankar/ideer /tips runt ett 'problem' jag har med min hingst. Jag har en 12-arig...
Svar
7
· Visningar
2 084
Senast: banshee
·
R
Träning :) Hallå! Jag skulle vilja ha tips om hur man ska börja på ett bra sätt att få igång ridningen på en unghäst. Han kan sittas på osv...
Svar
9
· Visningar
1 761
C
  • Låst
Ridning hej jag undrar om det är nån som har bra tips eller råd hur man bygger upp musklerna igen på en häst. Ska sätta igång en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
3 618
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka