Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Hejsan! Mitt sto halkade på en sten och fick ett litet skrapsår för några dagar sedan, men hon verkar vara öm.. Vad ska man göra för...
Svar
8
· Visningar
1 199
Ridning sitter detta hack rätt på min häst? eller ska det högre upp?:confused:
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: TinyWiny
·
H
Träning Hej på er hästmänniskor, hoppas nu att ni kan ge mig tips till detta stora problem.:confused: Min lillasyster rider en shettisvalack...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Lager
·
D
Träning Hej alla där ute. Jag skulle vilja ha lite hjälp, det är så att jag har hand om ett sto några gånger i veckan och hon är väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: Lager
·
Ridning Hejsan! Någon som har några roliga idéer på ridövningar som man kan göra med ponnyn? Jag vill testa något nytt :) Tack på...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: methejenny
·
Hästhantering Har en liten undran som kanske ni kan hjälpa mig med. Min herre (19 år) Är en gammal travare som jag skolat om till ridhäst i både...
Svar
5
· Visningar
1 145
·
H
Hästhantering Hej! :) Jag har haft min häst i snart ett halvår nu och har lite frågor. Han är supersnäll i all hantering, men det känns som att...
Svar
9
· Visningar
1 570
·
L
Träning hej, min häst slår med huvudet upp och ner i galoppen och jag vet inte vad det är för fel..hon går jättebra i skritten och traven och...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Deimion
·
Träning Blir en häst nån gång för gammal för att ridas in?
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Buck
·
Hästhantering heej :) jag har ett sto som har fått ett föl som nu är 2 månader. när kan jag börja rida på stoet igen efter att hon har fölat? vad är...
Svar
18
· Visningar
4 826
Senast: Skyggni
·
S
Ridning Hade ingen aning om var jag skulle sätta in tråden. Så tog bara här, hoppas det går bra? Men är tretton och har ridit i tre till fyra...
Svar
11
· Visningar
1 621
Senast: Rider
·
M
Ridning Jag har precis fått hem min star trekk espaniola (köpte den begagnad, jätte fin!). När jag provade den på Soraya verkade den dock vara...
Svar
9
· Visningar
2 561
Senast: suberdoo
·
Ridning Hejsvejs Min häst brukar stanna ibland när vi rider ut ensamma, bara lixom stå still och stirra. Det spelar ingen roll hur mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 039
Hästhantering Hej! Har ett för mig ganska stort problem. Rider min häst mycket med bara grimma, alternativt halsring, både på banan och i skogen...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 895
Senast: axel
·
N
Hästhantering Hejsan. Jag och min kompis har skaffat oss ett treårigt shettssto som vi tänkt använda till trickträning, en liten cirkushäst med andra...
2
Svar
35
· Visningar
5 473
Senast: indra82
·
W
Träning Min medryttar ponny har inte gått så mycket innan jag blev medryttare på honom och kunde inte galoppera så bra, men jag har nu ridit han...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: Elina8
·
Träning Jag ska lasta en svårlastad häst (min häst :angel: ) på lördag och behöver alla tips jag kan få hur man ska göra... Jag vet att jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 091
Senast: Cornelia
·
Ridning Ännu en tråd om ridtravare och galopp, jag vet :grin: men det här funderar jag över: Pärlan har ju svårt med höger galopp p.g.a att han...
Svar
16
· Visningar
1 877
Senast: Ms_Antrop
·
W
Hästhantering Hejsan! Jag har ett Shetlandssto som är ett år och några dagar. Detta är min första häst och jag har en livslång hästvana (jag är 17...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: syrran
·
Ridning Hej! Kan en vuxen (169 cm, 68 kg) rida en c- eller D ponny:confused:? Nu är det ju meningen att dottern ska rida mest men jag vill oxå...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 220
Senast: Fannih
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter