Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag blir så förbannad på de hästägare som låter sina hästar leva år ut och år in helt ensamma utan någon hästkompis. Har en granne som...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 450
Senast: Honeypixie
·
Hästhantering Letar efter en repgrimma och ett vettigt Leadrope , Men det är ju en djungel därute :crazy: styv, mjuk , tunn, extra knutar över...
Svar
18
· Visningar
5 017
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering Vad är en smackning? Hur använder ni smackningarna? Använder ni en smackning för trav och en annan smackning till skritt? Vi...
Svar
15
· Visningar
3 155
Hästhantering Hej! (Finns det redan en sån här tråd så får ni gärna länka till den) Har nyss blivit medryttare på en ny häst, och skulle vilja...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Aliah
·
Hästhantering Vår ponny som vi ägt nu i 5 månader är gudomligt snäll och vi (jag och 11 åriga dottern) tränar lite NH och har kommit så långt att vi...
Svar
17
· Visningar
1 974
Senast: Qosack
·
E
Hästhantering Har just skaffat en ny transport till lilla pållen. Han har aldrig varit svårlastad i vår gamla trånga uråldriga transport som han...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Ewertsberg
·
Hästhantering Hej ! när jag hämtar min häst i hagen , så går hon antagligen iväg ( har blivit bättre på att stanna nu ..) eller , när jag väl har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Senast: qurres_matte
·
S
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag har en fundering jag undrar om jag kan få nån klok kommentar till :) Jag har just fått mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 297
Senast: Aliah
·
  • Låst
Hästhantering http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=222742 Hur kan man bara komma på ide'n?
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: IngelaH
·
E
Hästhantering Startade en tråd för några månader sedan om min häst som var ett monster att sko! Fick massa bra tips och övat massor.. Bytte...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: hnokki
·
Hästhantering Hur skall man komma till rätta med en häst som man får släpa med sig när den leds? Hästen i fråga är ett islandssto, måttlig vilja (gör...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Har fått ett problem med mitt 3åriga halvblodsto som jag snart ägt i 1år. Ibland den senaste tiden när dom andra hästägarna ska hämta...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 306
P
Hästhantering Har köpt en ponny 16 år från ridskola,3 första månader jättesnäll, springer in i släp,och möter en i hagen, enda problemet var aVtt han...
Svar
1
· Visningar
941
Z
Hästhantering Tjo! Vad för borste använder ni till karleden? Jag brukar använda en jättemjuk borste till karleden då jag är så rädd om det området...
Svar
17
· Visningar
1 524
Senast: Hannely
·
N
Hästhantering kanske fel forum men jag tror inte. Jag har problem med min häst. 1. Lastning: Han är jättelätt lastad egentligen men förra veckan när...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: nicolee
·
B
Hästhantering Hej. jag har en shettis som har blivit väldigt stark nu på sistonde, kan inte rida han själv eftersom jag är förstor på han, och vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 123
Senast: Pula
·
P
Hästhantering Jag har en minishettis på 3,5 år, köpte honom i slutet av augusti. Har börjat hantera honom från dag 1 med att lyfta på hovarna och...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Pula
·
Hästhantering Allt började med att jag hyrde en häst några dagar i veckan för ca 1 år sedan. Hästen var en femårig vallack som aldrig hade blivit...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Teilani
·
B
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst på 1 år. Han är världens snällaste i all hantering, och älskar att pli pysslad med. Men ett problem har vi. När...
Svar
11
· Visningar
3 210
Senast: cirkus
·
B
Hästhantering Min häst var hoppig och skuttig och ville helst inte alls åka transport. Det tog ju aldrig längre än 10 min att lasta, men jag upplevde...
2
Svar
20
· Visningar
1 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka