Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Hej! Jag är medryttare på ett 9-årigt sto. Hon är jätteenkel att hantera och lydig och lättlärd i NH. Hon är inne på sin andra termin i...
Svar
8
· Visningar
1 576
Hästhantering Jag har en häst med dålig rygg, och har nu fått råd om att börja longera han ganska mycket så han bygger upp bra muskler igen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 130
Senast: Rouge
·
Hästhantering hur hård ska man vara mot en åring? köpte en åring igår som inte e uppfostrad för fem öre. hon går över en när man öppna boxdörren...
2
Svar
25
· Visningar
2 428
Senast: Aliil
·
Hästhantering Hejsan Hoppsan! Här skriver jag en liten tråd för att be om hjälp. Med att hitta leksaker som min lilla unghäst kan hålla på och...
Svar
18
· Visningar
7 465
Senast: Aliil
·
G
Hästhantering En sak jag inte förstår... Folk (folk menar jag med människor på diverse forum etc) säger att man ska/kan tömköra för att dels se hur...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: fjordtokan
·
H
Hästhantering Hej! Jag har medryttare på ett 6årigt varmblodssto och ska ta hand om henne på heltid en månad nu då hennes ägare åker utomlands. Men...
2
Svar
20
· Visningar
4 061
Senast: Buck
·
Hästhantering hej! jag har en häst som går på sommarbete,den har tappat grimman, har försökt få hem hästen ett antal gånger. Men misslyckats. han går...
2
Svar
20
· Visningar
2 823
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
E
Hästhantering Har ett par tretornstövlar som gick sönder idag :O eller knappen längst ner gick sönder och undrar vad man kan göra? vissa säger att man...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: tomten
·
Hästhantering Ni som har 2 hästar i eget stall, funkar det bra när en av dom ska ridas, åka och tävla etc. Klarar dom av att bli lämnade ensamma? Kan...
2
Svar
22
· Visningar
5 555
Senast: Buck
·
E
Hästhantering Nu på lördag ska jag flytta och mina två hästar följer såklart med. :laugh: Men jag har lite funderingar på hur jag ska göra vid...
2
Svar
28
· Visningar
2 776
Senast: Cheran
·
A
Hästhantering Har min foderhäst som jag har ridit sen i våras och nu har hon börjat tugga på grimskaften i stallet! Vad ska man göra åt det? Hon...
Svar
6
· Visningar
1 233
Hästhantering Hej. min häst kan absolut inte stå själv inne i stallet. hon blir orolig och springer runt i boxen och bajsar hela tiden och gnäggar och...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: AgnetaM
·
Hästhantering Min häst har lärt sig att öppna boxdörren och det är ju inte så lyckat när han också rymmer och äter upp allt hö. Hittills är jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 547
Senast: Lavinia
·
M
Hästhantering Hej, har försökt fiska efter tips i lite andra trådar men utan resultat så nu postar jag en ny :D Vill alltså ha tips på hur man får...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 475
Senast: jessicajosefsson
·
Hästhantering idag var det en tjej som sa åt mig efter min tur i skogen...sådär kan du ju inte göra, det är jättefarligt!!! jag gick med hästen i...
2
Svar
39
· Visningar
7 586
Hästhantering Hjälp! Söker tips på vad man kan göra när hästen vandrar i hagen. Jag har ett sto som importerades från Tyskland och kom till mig i...
Svar
10
· Visningar
7 452
Hästhantering Vi har en sällskapsjäst till pållen, en varmblodstravare. Han är lättstressad om någonting ändras utöver de vanliga rutinerna. I början...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: arizona
·
H
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp. Min d-ponny Wilma står i ett kollektivstall med 15 hästar där vi har det absolut perfekt. Men klubben...
2
Svar
38
· Visningar
4 300
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Hej! Skulle så gärna vilja lära min häst att stegra på kommando, men har en fråga, hur lär man hästen det på bästa sätt? Har hört...
Svar
11
· Visningar
4 072
Senast: fjordtokan
·
D
Hästhantering Jag skulle behöva lite tips angående mitt fullblod. En kille som är ganska tunn i typen med en vansinnigt vass rygg och manke. Som fd...
Svar
12
· Visningar
1 767
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka