lämna hästen ensam

Sv: lämna hästen ensam

Jag är inte säker på att alla lär sig:crazy:

Vi har en ponny som är otroligt bunden vid den hon går i hage ihop med. Om den lämnar stallet/hagen är hon helt otröstlig, springer runt, gnäggar, klättrar på väggarna mm.

Hon är inte så panikslagen att hon riskerar att skada sig, men hon lugnar sig inte heller. Det hjälper inte med andra hästarna i stallet, eller hagen bredvid.

Vi har haft henne i 3 år, och hon har inte bättrat sig än, trots att hon lämnas varje dag när den andra hästen rids.

Hon har bytt hagkompis emellanåt, och kan hitta en ny kompis, men då är det bara den som duger.

Däremot är det inga problem att rida ut henne ensam, har hon "sin" människa med sig är hon nöjd, fast det hjälper inte när hon är i hage eller box, då springer hon över oss:crazy: (inte bokstavligt, men...)

:rofl:

Det låter som våran fjordis.
När hon var föl så stack hon många gånger från hagen, till mammans stora förfäran!
Mamma blev helt hysterisk men bebis sprang gärna in i stallet och lade sig en stund :p

Ang det sista så förstår jag precis vad du menar.
Det kommer vara ett krav vid mitt ev. nästa hästköp också!

mina hästar springer och gnäggar också runt när den ena av dem rids har 3st, mina gamla ponnyer har altid sprungit men min nya stora började med det först när hon kom hem till mig. min grannes hästar springer också som tokingar även när man rider förbi med egen häst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 425
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Migo
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17