svårfångad häst!

Sv: svårfångad häst!

Nu kan jag förhoppningsvis hjälpa till (: en häst jag kollat på fyra gånger är en typisk LB (innom parelli) han går iväg när man kommer med grimma, sådana hästar krävar dig att vara intresant och oförutsägbar, gå in i hagen och bara prata eller ge ett äpple, hämta lite godis och muta hästen att komma knäppfast den och låt hästen äta klart och sedan släpper du den. Det finns många varianter man kan göra men syftet är att fånga hästen ge den en bra upplevelse och gå. Sedan kan du växla mellan dessa att hämta hästen och bara mata eller gosa. Hästen jag tittat på 4 gånger kom travandes och följde mig lös i hela hagen och ville itne lämmna mig så det är lätt att ta bort (: lycka till

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
809
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII

Omröstningar