Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! För ung 5 månader sedan bestämde jag och min familj oss att flytta hem våran ponny. Och efter som vi bara hade en häst så köpte vi...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Buck
·
H
Hästhantering Här sitter jag och postar en massa trådar, skriver inlägg och suger åt mig nya kunskaper som en svamp. Nyss insåg jag att buke har...
2
Svar
26
· Visningar
2 663
Senast: Honeypixie
·
A
Hästhantering som rubriken lyder, någon som har några tips? :D
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Zetar
·
Hästhantering I mitt stall finns en inackoderad häst som för ett sådant ohyggligt oljud innan han får sin mat. Det sparkas och skrapas och slamras...
Svar
18
· Visningar
1 407
Senast: Bruno
·
K
Hästhantering hej . tänkte bara fråga om lite tips gällande om att leda en häst. det är så att min (lilla) häst kan inte bli lädd i grimma och...
2
Svar
33
· Visningar
2 702
Senast: tabac
·
H
Hästhantering Hej! har tagit på mig att träna upp ett par hästar. 3 unghästar som ska lära sig att bli ledda och 4 som ska ridas in. Bara så man kan...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 695
Senast: Lady_ann
·
H
Hästhantering Hej!:) Jag undrar om det är någon som har några tips på hästfrisyrer! Frillor som tar ungefär 5-10min att göra är perfekt! Så skriv...
Svar
19
· Visningar
2 637
L
Hästhantering Hej, hur tycker ni jag ska göra. Köpte ju ett russ med föl för ca 1,5-2 mån sedan. Stoet var ju väldigt osäkert när hon kom hit. Men...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästhantering Hej, jag har ett sto med föl som är lite drygt 4,5 månader (fölet asså) och jag undrar om det går bra att rida mitt sto lite nu utan att...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Smurrfan
·
Hästhantering Nu börjar flytten närma sig, jag och hästen ska flytta till ny stad och nytt stall. Han är min första häst, så jag vet inte alls hur han...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: Elina8
·
Hästhantering De senaste veckorna har jag kört en del ledarskapsövningar och frihetsdressyr. Det har gått över förväntan. Han följer mig som en skugga...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: vanimelde
·
S
Hästhantering Behöver ha lite råd och tips. I lördags fick jag äntligen hem min unghäst på 8 månader och hon är den finaste jag vet:love:, men dagarna...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: vanimelde
·
C
Hästhantering Behöver råd och hjälp. Har en travare sedan 2 år (han är 9 år och är en jätteduktig ridhäst som kan en hel del dressyr) som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Atalantha
·
Hästhantering Kan man träna det? HUR!!!!??? Har två tvååringar som skitar ner nåt så fruktansvärt i sina boxar. både med spån och med halm. Båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 279
Senast: salwi
·
V
Hästhantering Visste inte riktigt om jag skulle lägga tråden här eller under körning så flytta den gärna om den ligger fel. Tänkte höra med er som...
Svar
9
· Visningar
1 273
B
Hästhantering :crazy: Häst som äter grus.....i mängder.... :( Hästen har tidigare bara sått på box det här året och har inte varit ute i hage, stod...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: Popcorn
·
P
Hästhantering Jag har ett antal dräktiga ponny ston, som har blivit kvar på ombetäcknings stället lite längre än planerat pga att vi renoverar...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: pigelin73
·
W
Hästhantering Jag har en häst, hon är väldigt snäll i stallet, under ridturen, visar inga tecken på ilska eller dylikt. Men så kommer det i början av...
Svar
17
· Visningar
1 624
Senast: ridtravare
·
E
Hästhantering Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare eftersom jag har haft mina hästar antingen för 1 år eller så har dom redan varit...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Hur märker ni att ert sto brunstar? Hur oftar är det? Och om hon får "olater" vad gör ni åt det? Jag har haft mitt sto nu i 2 ½...
Svar
19
· Visningar
3 765
Senast: Hesa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka