Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Hästhantering Idag så tränade jag min nordis på att stå still i hagen då det är där hon har det som svårast med. Så jag klickertränade henne med att...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: Buck
·
B
Hästhantering Hej... jag har tagit mig an en problemponny B-ponny. Han hade stora blodmasken o pälsätare hos tidigare ägare så dom rakade av han all...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Nixehen
·
E
Hästhantering Hej alla! Tänkte starta denna tråd för att få andras tankar och idéer på hur man tränar en unghäst. Har själv haft häst sen jag...
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: hnokki
·
Hästhantering Påfallande ofta ser jag att en majoritet (i de stall jag själv stått i), aldrig knäpper käkremmen på grimman när dom leder sina hästar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 651
Senast: Skogstokig
·
I
Hästhantering Red på ett nytt ställe idag med min ganska nya häst. Vi kom till en gyttjepöl och hon började trixa och backa rätt ordentligt, försökte...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: Seabaz
·
B
Hästhantering :confused:Har ngn haft ett sto som sparkas när hon blir brunstig? Folk runt omkring pratar om gulkroppshormon som kan påverka...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: LadySassa
·
K
Hästhantering Hej mina vänner :) Vi utökar familjen med en häst till :laugh: och kommer att flytta henne mellan skolan i Plönninge, Halmstad och...
Svar
10
· Visningar
3 120
Senast: kaffekopp
·
K
Hästhantering Jag har tanke på att hyra en sommarhäst och undrar vad det innebär? Skulle bli jätte glad för tips! Jag är ju 13 år nu, kommer va 14...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Klariiisss
·
Hästhantering Hej! Jag undrar om någon vet varför min häst beter sig som hon gör. Hon är ett 7-årigt sto som är stabil och snäll 98% av fallen. Hon...
Svar
18
· Visningar
1 762
Senast: Solis
·
K
Hästhantering Jag vet att rubriken får mig att låta jättekorkad, men det passade som ändå. Jag känner mig faktiskt lite korkad eftersom allt jag har...
Svar
5
· Visningar
6 670
Senast: KlaraJasmin
·
S
Hästhantering Hej :) är ny här på forumet men kan säga att hitintills ser det superbra ut :) nu är det så att jag har börjat rida, har ridit...
Svar
18
· Visningar
4 525
Senast: SuperLisa
·
P
Hästhantering Våra två hingsföl (nu 4 resp 2,5 månad) är nafsiga. Vi har konsekvent knäppt till dem på mulen och även mjukt vridig om mulen. Det...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Bonyana
·
A
Hästhantering Hej! HAr en häst som skulle behöva gå ner en hel del (ca 200kg :crazy: ) Någon som har nåt tips eller bra ide på "bantarträning"...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: Vita_N_6520
·
A
Hästhantering Står i ett kollektivstall. Små och trista rasthagar. Men förövrigt bra träningsmöjligheter och trivsamt. Min häst har ingen hagkompis...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Baron Linge
·
J
Hästhantering Varför äter min häst jord? är det farligt? Han får vitaminer och salt och har alltid tillgång till vatten & mat...:confused:
Svar
9
· Visningar
4 411
Senast: MiaMaria
·
J
  • Låst
Hästhantering Hej! Nu kanske denna "tråden" kom lite på fel plats? men men :P hur gör ni för att hästen/ponnyn ska gå i form? lite kul att veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: IngelaH
·
H
Hästhantering Jag har lite frågor gällande den första tiden efter att man skaffat häst. Min häst har varit hos mig i fem dagar nu, och håller på att...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: Honeypixie
·
S
Hästhantering Hur går ni tillväga när ni lägger på ett täcke på hästen första gången? Lös i boxen? Uppbunden? Vad bör man undvika? Hur gör ni...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hur ska man egentligen bära sig åt om en häst stegrar sig ofta när man rider?
2
Svar
36
· Visningar
5 764
Senast: cannelia
·
Hästhantering Hur lär man en häst att vara en handhäst??? Vad är säkrast att ha på handhäst träns eller grimma???
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka