Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har två frågor till er bukemänniskor. Min vinter står på spel här! :o I november ska jag och min ponny förflytta oss till ett...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: kvandi
·
Hästhantering Jag tänkte såhär. Förut så klappade hon aldrig i bakhovarna med framhovarna, det är något som kommit ganska nyligen. Finns det några...
2
Svar
31
· Visningar
3 617
L
Hästhantering Vi har den här sommaren haft stora problem med hovarna på våra hästar, troligen pga vätan, de har blivit så otroligt tunna och ömma i...
Svar
9
· Visningar
5 559
Senast: dallejanne
·
Z
Hästhantering Rider en 5 åring som har börjat med en ovana . Innan var de bara lite men nu är det rejält . Hon stannar & börjar backa , bryr sig inte...
Svar
17
· Visningar
1 634
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering jag ska klippa min häst om ca 2 månader tänkte jag han har aldrig blivit klippt, är inte så van med nya konstiga ljud , och undrar nu...
Svar
5
· Visningar
1 492
J
Hästhantering hej. När jag har duschat min häst och vill att den ska torka fort. Går de fortare att sätta på ett fleesetecke då eller torkar de...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Immer
·
L
Hästhantering Hej, jag har världens goaste shettisföl. Borstning, hovkratsning och det går jättebra. Hon kommer alltid fram i hagen mm. Men en sak...
Svar
11
· Visningar
1 358
A
Hästhantering Köpte en shettis från grannen för en vecka sedan. Ett sto på 21 år som min dotter på 3 år varit över o ridit några ggr innan. Hon har då...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: Bonyana
·
G
Hästhantering Finns det något bra sätt att träna en häst att bli mer trygg i sig själv?
Svar
9
· Visningar
1 815
Senast: Gronda
·
H
Hästhantering Jag har en fyraåring som vi har lastat många gånger förr, det har aldrig varit några problem. Han har alltid förknippat lastning med att...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Hannah0407
·
I
Hästhantering För ca en och en halv månad sen var min häst med om en transportolycka där han hoppade över bommen och fastnade i hönätet (har aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 015
Senast: _Jezzie_
·
I
Hästhantering Någon som vet vart man kan få tag i ägarbytes papper ? Då jag ska sälja min ponny, i veckan. Snabba bud här, så behöver jag få tag i...
Svar
4
· Visningar
1 325
Hästhantering Hejsan vet inte om den här tråden har hamnat rätt, men skriver här ändå:) Är så här har en arab valack på 7 år som jag behöver lite...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: PheeHee
·
M
Hästhantering Inte för att jag håller på med någon NH träning eller liknande, men vill bara skryta över min ponny som praktiskt taget ville bo i...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: QRST
·
H
Hästhantering Nu är jag i hästköpartagen, och skulle vilja be om lite råd. Jag har varit runt och kikat på några hästar, men jag kom ganska snabbt...
Svar
10
· Visningar
1 844
Senast: Honeypixie
·
Hästhantering Är det någon som har haft sto med föl i en box med tillhörande paddock? Jag letar nytt stall och ett i övrigt intressant stall har...
Svar
13
· Visningar
1 358
Senast: Pancakes
·
S
Hästhantering Min ponny har fått en senskada och ska inte ridas på ca 4 månader. Någon som har ett roligt tips om vad man kan hitta på med henne? Jag...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: Skaploff
·
Hästhantering En tanke som kom upp när jag läste rubriken i den tråden med liten hjärna och stor kropp mm. Om nu hästar är så himla bra på att läsa...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: Unbeaten
·
J
Hästhantering Hej! har fått reda på att min ponny har "gått" mkt NH , western osånt.. det hade vart kul och kunna göra lite saker,. och bli mer...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: jessicajosefsson
·
J
Hästhantering Hej!! Jag har en ponny som är svårlastad.. eller hon går ju in oftast men nu det senaste tjurar hon ihop sig och ska INTE gå in i...
Svar
15
· Visningar
1 175
Senast: jessicajosefsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025