Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har en fullblodsvalack på sju år som ja har lite problem när vi ska rida ut själv, när ja köpte honom förre vintern hade han knappt...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: chaos
·
Hästhantering Inte det notoriska ouppfostrade tiggandet, utan det medfödda tiggandet med lång hals utsträckt i en vacker båge, spetsade öron...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: moiran
·
A
Hästhantering Hej hopp! (vet inte om det här kommer rätt nu...men testar) Jag har ett ardennersto som snart fyller 1.5 år. Hon är världens...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Pula
·
T
Hästhantering Snälla! Behöver hjälp! Jag har 7 hästar på bete här hos mig. En av dem är en valack på 3 år. Mitt problem är att jag inte får ta ut...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: arabia
·
Hästhantering Jag har två frågor till er bukemänniskor. Min vinter står på spel här! :o I november ska jag och min ponny förflytta oss till ett...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: kvandi
·
Hästhantering Jag tänkte såhär. Förut så klappade hon aldrig i bakhovarna med framhovarna, det är något som kommit ganska nyligen. Finns det några... 2
Svar
31
· Visningar
3 624
L
Hästhantering Vi har den här sommaren haft stora problem med hovarna på våra hästar, troligen pga vätan, de har blivit så otroligt tunna och ömma i...
Svar
9
· Visningar
5 580
Senast: dallejanne
·
Z
Hästhantering Rider en 5 åring som har börjat med en ovana . Innan var de bara lite men nu är det rejält . Hon stannar & börjar backa , bryr sig inte...
Svar
17
· Visningar
1 637
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering jag ska klippa min häst om ca 2 månader tänkte jag han har aldrig blivit klippt, är inte så van med nya konstiga ljud , och undrar nu...
Svar
5
· Visningar
1 492
J
Hästhantering hej. När jag har duschat min häst och vill att den ska torka fort. Går de fortare att sätta på ett fleesetecke då eller torkar de...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Immer
·
L
Hästhantering Hej, jag har världens goaste shettisföl. Borstning, hovkratsning och det går jättebra. Hon kommer alltid fram i hagen mm. Men en sak...
Svar
11
· Visningar
1 358
A
Hästhantering Köpte en shettis från grannen för en vecka sedan. Ett sto på 21 år som min dotter på 3 år varit över o ridit några ggr innan. Hon har då...
Svar
10
· Visningar
1 409
Senast: Bonyana
·
G
Hästhantering Finns det något bra sätt att träna en häst att bli mer trygg i sig själv?
Svar
9
· Visningar
1 822
Senast: Gronda
·
H
Hästhantering Jag har en fyraåring som vi har lastat många gånger förr, det har aldrig varit några problem. Han har alltid förknippat lastning med att...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Hannah0407
·
I
Hästhantering För ca en och en halv månad sen var min häst med om en transportolycka där han hoppade över bommen och fastnade i hönätet (har aldrig... 2
Svar
26
· Visningar
2 084
Senast: _Jezzie_
·
I
Hästhantering Någon som vet vart man kan få tag i ägarbytes papper ? Då jag ska sälja min ponny, i veckan. Snabba bud här, så behöver jag få tag i...
Svar
4
· Visningar
1 326
Hästhantering Hejsan vet inte om den här tråden har hamnat rätt, men skriver här ändå:) Är så här har en arab valack på 7 år som jag behöver lite...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: PheeHee
·
M
Hästhantering Inte för att jag håller på med någon NH träning eller liknande, men vill bara skryta över min ponny som praktiskt taget ville bo i...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: QRST
·
H
Hästhantering Nu är jag i hästköpartagen, och skulle vilja be om lite råd. Jag har varit runt och kikat på några hästar, men jag kom ganska snabbt...
Svar
10
· Visningar
1 844
Senast: Honeypixie
·
Hästhantering Är det någon som har haft sto med föl i en box med tillhörande paddock? Jag letar nytt stall och ett i övrigt intressant stall har...
Svar
13
· Visningar
1 361
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka