Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=SudDb6BnG2c Underbar film:banana:
Svar
2
· Visningar
941
Senast: PheeHee
·
N
Hästhantering Hej, Min häst har en dålig vana som jag hoppas att jag med er hjälp kan få lite bukt på. Det är nämligen så att vid utsläpp så...
2
Svar
24
· Visningar
2 684
Senast: Curta
·
Hästhantering Jag har ett sto, som är 11 år, som inte kan hålla reda på sina ben verkar det som. Hon går omkull när hon springer och leker i hagen...
2
Svar
39
· Visningar
3 720
Senast: Curta
·
Hästhantering Nu är det så att där min medryttarhäst står, där går en annan häst, ett 27 årigt halvblodssto som jag brukar rida eller köra ibland för...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Piraja
·
M
Hästhantering Jag var med min dotter idag på hopptävlingar idag (ponny) Jag var så upprörd när jag var där hur tjejer behandlar sina stackars...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Eme_liie
·
L
Hästhantering Jag undrar hur ni skulle gjort i detta fallet. I går var vi och hämtade ett sto med föl. Fölet är 2 mån. De går i hagen jämte våra andra...
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: Sammet
·
E
Hästhantering Jag är inte en så värst erfaren ryttare, men jag har mina värderingar och mitt eget sätt vad gäller hästhantering, men är ändå lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 659
Senast: Fina
·
Hästhantering Jag har skrivit det här utifrån det jag har sett, och det här är min bild av ridskolor och hästarna som arbetar i dem. 10-åriga...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
14 611
Senast: Nemo1
·
T
Hästhantering Ja, jag vet att det redan finns en massa trådar rörande täcken, men efter att ha läst runt lite här och var har jag ändå inte fått svar...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: pinky
·
A
Hästhantering Hej ! Har ägt en häst sedan jan detta år och är ett sto och haft mkt problem med , hon vari urselt skick när jag fick henne, fick...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: andar30
·
Hästhantering Tips mottages med öppna armar! För lite drygt en månad sen tog jag hem ett 12-årigt halvblodsto på foder. Hon är trevlig, kommer bra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 702
Senast: Vinja
·
Hästhantering Alla ni som har ägnat er åt hästar en längre tid, vad har ni för åsikt i följande fråga: Är hästen ett stort djur med liten hjärna styrd...
2
Svar
23
· Visningar
4 021
Senast: IIII
·
Hästhantering Är som så att jag skall flytta från Sthlm till Västkusten och skall då såklart ta med mig pålle :) Om det kan ha betydelse så är han en...
Svar
11
· Visningar
1 648
Senast: Krockodil
·
I
Hästhantering Har letat här på forumet men inte hittat svar på min fråga. För att vi ska lära känna varandra från marken vill jag gärna prova att...
Svar
17
· Visningar
3 890
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
M
Hästhantering Jag har intresse av att vilja införa lite PNH i en av mina hästars träning, har dock inte möjlighet till hjälp från tränare just nu...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Hästhantering Hoppas rätt tråd! Jaha när har ni planer på att ha era hästar inne nattetid, alltså ta in dem för vintern? Det gäller dem som har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 579
Senast: _Runaway_
·
J
Hästhantering Hej! Ja undrar när ska man börja använda täcke på hästar? Vill ju lixom inte att min polle ska få så mkt vinterpäls =P hehe;) Tacksam...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: jessicajosefsson
·
J
Hästhantering Heej! Ja skulle behöva lite råd... jag har en c-ponny som stegrar.. det är bara när hon protesterar och de verkar som hon gör de för...
2
Svar
36
· Visningar
2 756
Senast: jessicajosefsson
·
Hästhantering Hej,jag köpte hem en ny häst den 30:e Augusti.Hon är ett fd travar sto på 13år.Hennes förra ägare lät henne alltid springa ut/in i...
2
Svar
25
· Visningar
3 019
E
Hästhantering Jag har en B-ponnyvalack på 4 år. Han har gått som hingst på en lösdrift i wales fram till i november 08, då han kom till Sverige och...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025