Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
  • Låst
Hästhantering [vet inte om detta hör hemma här, men jag hoppas.] Jag måste bara få skriva av mig.. jag är inte arg eller något. Bara lite...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 534
Senast: IngelaH
·
C
Hästhantering jag ska göra en spånbädd, vad är bäst att strö under? släckt kalk eller stallosan?:)
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Hej! Jag har en ponny på foder som har ett dåligt förflutet. Blivit vanvårdad, men han är ändå en väldigt snäll ponny. Aldrig sparkat...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: axel
·
M
Hästhantering Hej! Jag har en D-ponny som jag i stort sett alltid haft problem med sedan jag fick honom för 1 år sedan. Han kan aldrig stå stilla i...
2
Svar
21
· Visningar
3 175
Senast: minponny
·
B
Hästhantering Ev kommer jag att köpa en tvåårig hingst och frågan är hur han ska bo tills vädret medger att han kan kastreras. Ett scenario är att...
Svar
10
· Visningar
1 970
Senast: Miaa
·
E
Hästhantering Lämnade förra veckan ut min häst till en go familj och allting verkade superbra.. Hästen var, av olika anledningar inte vaccinerad, och...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 753
Senast: flashlight
·
D
Hästhantering För ett bra tag sen undrade jag om träning när det gäller bakbommen. Tränade utan att komma dit:o, hade ingen som kunde hjälpa mig. Sen...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Donne
·
A
Hästhantering Jag vet egentligen inte var denna tråd passar så moderator får gärna flytta om den ligger bättre någon annanstans! Jag har nu köpt...
2
Svar
30
· Visningar
3 667
Senast: anni0001
·
M
Hästhantering Hej! Söker efter någon som kan ge bra tips ang en häst som oftast går in i transporten med lite havremutor, men som efter ett par...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 646
Senast: Koppen
·
E
Hästhantering Jag har både regntäcke, vintertäcke, fleestäcke, samt ridtäcke. Regntäcke: Vid kyligt väder eller vid mycket regn eller misstänkt...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: arabia
·
Hästhantering När täckar ni för natten ?
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: arabia
·
T
Hästhantering Hej hej. Jag har ett problem med min foderhäst som jag delar med min lilla syster. Hästen är en dansk travare 17 år. Han är ibland...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Tossavainen
·
Hästhantering Jag hade tänkt börja hoppa min 08:a Aston när han kommer tillbaka från hingstbetet :) Han har hoppat två gånger med sin mamma. Bara ett...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: Aston
·
J
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra när hästen verkligen inte vill bli fångad i hagen? Och även tips på vad man kan...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: wall
·
J
Hästhantering HejHeej! Ja har ju en c-ponny.. brukar hoppa henne runt 70 cm när ja hopptränar.. sen har ja hoppat en gång ett hinder som låg på 95 cm...
Svar
4
· Visningar
3 387
Senast: jessicajosefsson
·
H
Hästhantering Hej! Det här är mitt allra första inlägg här. Jag är 28 år, och levde för hästar under hela min uppväxt. Jag "bodde" i stallet, hade...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Honeypixie
·
E
Hästhantering Jag står i ett stall som har både sommarhage, sjukhage och en "vinter" hage. Sommarhagen är stoor och slät mark men mycket buskar och...
Svar
9
· Visningar
1 555
Senast: Lindsen
·
Z
Hästhantering Hej. Vet inte om den här tråden har hamnat rätt men annars får någon vänlig människa flytta på den. :) Jag har ett 3 månaders föl som...
Svar
1
· Visningar
1 353
Hästhantering Jag har ett tranesläp med stödben och jag har fått höra att om man har stödben kan man lasta på hästen utan att släpet sitter fast i...
Svar
17
· Visningar
4 366
Senast: mackan
·
Hästhantering Förra våren hade jag stora problem med mitt sto som stegrade sig och flippade ur totalt när vi träffande på andra hästar. Skrev om det i...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025