Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej, behöver lite synpunkter och råd angående avlivning. Jag har en häst i ett stall med sammanlagt 5 hästar. Den ena hästen skall... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 318
C
Hästhantering Nu är äntligen tösen frisk och får börja gå promenader igen!:laugh: Men det är bara det att hon är så otroligt lättskrämd nu! Hon har...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Man hör så mycket om folk som har problem med hästar som blivit misshandlade och att det är svårt att hantera dem pga detta. Ni som...
Svar
17
· Visningar
2 353
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Min dam slänger med huvudet när man leder henne och hon blir otålig. Just nu vilar hon fortfarande pga fång med hovbensrotation. Hon går...
Svar
5
· Visningar
1 443
Senast: lundborg
·
Hästhantering Ær pá island nu och trænar hæstar. Vi har ett sto som mina chefer háller pá att tappa hoppet om. De vill slakta henne nu, de tycker att... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 855
Senast: lundborg
·
O
Hästhantering Finns det ingen tråd för dom eller är det bara jag som är för dålig på hur man söker i ett forum? Jag får i alla fall i morgon hem en...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Cinora
·
I
Hästhantering Hur långt skulle du åka med eget släp för att hämta häst? Var tycker du gränsen går för att istället anlita transportör? Har själv...
Svar
19
· Visningar
1 516
Senast: Duplo
·
W
Hästhantering Hej allihopa :) Här om dagen skulle jag för första gången träna lite tricks med min femåriga medryttarhäst. Eftersom det kräver en...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: wingdings
·
N
Hästhantering Är det verkligen lagligt att ha sin häst uppbunden i trädgården dygnet runt på bete? Hästen har trasslat in sig i linan flera gånger och...
Svar
17
· Visningar
1 638
Senast: NollFantasi
·
Hästhantering Igår var jag och hämtade älskade nordis från hingsten! Hon har alltid varit snäll att lasta och åkt jättesnällt, dock gillar hon att stå... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 315
Senast: Sar
·
Hästhantering Akut läge har uppstått, måste få in en skadad 3 åring på klinik för röntgen. Damen ifråga är en liten dam på 170 som nog någonstans i... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 575
Senast: älgen
·
A
Hästhantering Har precis träffat två kvinnor som håller kurser i klickerträning med hund och det verkade som ett spännande och skonsamt sätt att...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: Ljulius
·
Hästhantering vet ej om tråden ligger rätt jag har nu ett "jätteskov" de värker i precis alla mina leder. sätter jag mig på en häst nu kommer de...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: fjordtokan
·
S
Hästhantering Vad menas egentligen med att en häst är "vass"? Har hittat ett intressant sto till salu, som har en pappa som sägs lämna "vassa"...
Svar
16
· Visningar
3 363
Senast: Apocalypto
·
M
Hästhantering Var med om nåt riktigt otäckt idag..Hade uppe o grejade lite med vårat föl, i vanlig ordning tjurade hon över grimskaftet. Binder aldrig... 2
Svar
21
· Visningar
3 544
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har en 25-årig valack som är extremt svårfångad. Ena dagen kommer han nästan till en, medan den andra dagen får man binda rep runt... 2
Svar
21
· Visningar
2 117
Senast: EmiliaK
·
Hästhantering Ja alltså - skämt åsido : ) har ni några tecken på/erfarenheter av att olika hästraser tyr sig till varandra om de är av samma ras? Jag... 2
Svar
32
· Visningar
2 257
Senast: mackan
·
B
Hästhantering Ni som är inackorderade i kollektivstall, hur är era schemor upplagda? Hur många är ni, hur har ni era turer, hur ofta byter ni schema...
Svar
7
· Visningar
1 838
Senast: NinaochRambo
·
I
Hästhantering Hejsan, detta blir mitt första inlägg här, så jag hoppas det blir rätt :) Ska resa sju timmar för första gången (med ny häst)...
Svar
13
· Visningar
4 412
Senast: MiaMaria
·
Hästhantering Hur brukar ni göra första gången ni ska leda era unghästar i träns? Grimma under? Eller litar ni på att röstkommandona sitter?
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna