Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har ett litet problem med min ponny. Hon är svårlastad och förknippar transporten med något som jag inte har kommit på ännu, hon har...
Svar
13
· Visningar
1 367
Senast: B070715
·
M
Hästhantering Om cirka 2 veckor ska jag och min medryttare ha ponnyridning på en marknad men min Viktbärande B ponny (och en till häst som inte...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: flummtokan
·
J
Hästhantering Om två veckor ska jag köra ner min häst till flyinge. Det är ca. 70 mil och har velat fram och tillbaka om jag ska skicka henne med...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: Zizzy
·
Hästhantering Mitt nyköpta sto är ranghög och testar väldigt mycket. Till saken tror jag hör att hon "tog över" hos en tidigare ägare. Jag har inget...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: Sickan
·
Hästhantering Skulle vilja köpa ett sånt och undrar vad för ord jag ska söka på för att hitta nåt ställe att köpa ett sånt på. Alternativt om ni har...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: skuggi
·
Z
Hästhantering Det finns lika många attityder och hanterings sätt som det finns mäniskor och hästar. Och det går inte att säga att det och det är fel... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 022
Senast: johanssk
·
N
Hästhantering Hejsan. Jag satt och tänkte på en sak förut. Hur länge orkar en häst att stå i en häst transport? Jag menar, orkar hästen att åka två... 2
Svar
20
· Visningar
3 908
Senast: B070715
·
Hästhantering Jag har ett problem med min medryttarhäst. Det är nämligen så att jag hjälper en familj med tre hästar; en valack och två ston. När jag...
Svar
7
· Visningar
1 293
S
Hästhantering Hur översätter man "jag skall rida in en häst" på engelska ...? Nån som vet?
Svar
5
· Visningar
8 197
Hästhantering Trick, steg för steg. Det finns så mycket tricksbildtrådar överallt. Varför inte en tråd där du personligen beskriver hur man steg... 2
Svar
31
· Visningar
4 345
Senast: Abbeponnyn
·
P
Hästhantering Hej. jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: LiitenPrinsessa
·
S
Hästhantering Jag har en ettåring som nu är 1,54 cm i mankhöjd och är lite nyfiken på hur stor ni tror att han kanske kommer bli ? Jag vet att det är...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Claudia2
·
S
Hästhantering vet ej om jag lyckades sätta tråden rätt, men men.... vill ha snabba svar! ska ut och åka med hästen för första gången idag (har haft...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Hej! I år hade jag tänkt ha täcke på min 3-åring. Fast igentligen ska man kanske inte täcka så unga ponnyer :P Men hon blir så väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: incognito
·
J
Hästhantering Min dam gillar INTE & stå trångt och det blev ett jäkla liv och skrubbsår när vi åkte sist. (första gången vi åkte transport hon och... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 849
Senast: Stopek
·
N
Hästhantering Hejsan! Jag har lite frågor kring två punkter. 1. Broddar. När broddar man? När man ska hoppa på gräsunderlag? Kan man absolut inte...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Hej, imorrn kommer jag åka och hämta min sommarhäst som ska vara hos mig i 2 veckor. Hon är ett 16-årigt sto, rätt lugn, har ridit...
Svar
6
· Visningar
2 910
Senast: zenta
·
Hästhantering Hejsan, Jag har ett islandssto på 17 år. Vi brukar övar lite (jättenkel) nh tillsammans, bara sånt där att hon ska stanna när jag...
Svar
11
· Visningar
8 017
Senast: Doremi
·
Hästhantering Har funderat och diskuterat detta med flera personer men vill fråga er kloka bukemänskor om ett beteende som min häst har. När vi är ute...
Svar
6
· Visningar
1 910
·
Hästhantering Såg en Parelli dvd om en LB introvert hästs markträning/lek och det var ju så himla bra men jag skulle vilja se hur man ska vara kring...
Svar
13
· Visningar
1 481
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka