Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Min 6-åring är dåligt musklad, och jag vill inte rida honom för mycket innan åtminstone ryggen har musklat sig lite mer. Jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
1 477
Senast: skuggi
·
K
Hästhantering Hej! Jag undrar bara om någon skulle kunna hjälpa mig med en sak angående en hästs beteende.. Jag och min kompis har lite problem med...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: 123456
·
M
Hästhantering Hej, min kompis har en kallblodsvalack på 14 år. Hon lånade ut honom på foder, senare köp. I munkfors. ( jag har hört att det varit nån...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: GotAsecret
·
Hästhantering Min häst är sex år och vi har åkt en hel del med honom i transporten. För ett år sedan blev han bredåkare och fick riktig panik i...
Svar
8
· Visningar
1 944
Senast: lacessere
·
N
Hästhantering Kan man dela en flock? Vi har nu 3 hästar Det kanske kommer 1 till. Kan man ta 2 av de nuvarande hästarna på lösdrift och de andra 2...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: MBV
·
S
Hästhantering Jag har en vallack på foder som är 19 år och har börjat bete sig som en hingt. Han går ihop med ett sto och han *hoppar* på henne. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: sussiwe
·
H
Hästhantering :cool:vet inte om tråden kom rätt medn får flytta den annars PRecis fått hem min häst. Hon bits och drar bak öronen när man ska rykta... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 126
Senast: Hairspray
·
B
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som exploderar när man sätter foten i stigbygeln det är precis som han är öm där? Är det någon som har varit med...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: disel
·
W
Hästhantering Min ungponny, 5 årigt sto. Är otroligt rädd för vatten. Att svampa av henne lite lätt är en hel dagsuppgift, och att spola med slang är...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Rhodugune
·
Hästhantering Vi ska i vinter dela upp vår flock av två anledningar. Dels finns det ett litet föl, och ägaren vill inte att de ska gå med hela...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Chili
·
Hästhantering Jag ska rida in svärfars ponny. Den är tre år och har gått länge på hingsbete. Ponnyn lär sig fort och är snäll - så länge han är lugn...
Svar
7
· Visningar
1 217
Senast: Cizma
·
E
Hästhantering Jag har ett sto som inte längre kan gå som ridponny, hon får inte ridas längre pga sjukdom men får jobbas från marken. Planerar att ta...
Svar
5
· Visningar
937
Hästhantering Jag tittar ofta på Djurpolisen Houston osv på Animal Planet. De har ju såna där gooseneck trailers (ungefär) med öppna sidor... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 769
Senast: Explosiv_ox
·
S
Hästhantering Jag har ett litet problem, kanske inte så stort, men det blir lite kaos varje gång jag kommer till stallet nu på sommaren. Hästen jag...
Svar
16
· Visningar
1 686
I
Hästhantering Har en fråga, om ponnyn står skriven som ponny. I tex passet osv. Och passet är gjort som 1åring, men sen visar sig vid 3-4 års ålder...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Energi
·
E
Hästhantering Ska och kolla tänderna på hästen nu i veckan, samt att hon ska vaccineras vid samma tillfälle. Men behöver lite tips ;) vad är bra att...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: elifet
·
N
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man ska bete sig mot en äldre häst som gnäggar ständigt när den står i stallet och även gör det om man rider ut...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: angelwings
·
J
Hästhantering Hej! Där jag rider håller vi som bäst på med en 3åring och har väldiga problem med tränsningen då han totalvägrar när bettet närmar...
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: martha
·
P
Hästhantering Hej Ursäkta om jag skapar onödig tråd, men jag orkade inte kolla om det fanns nåfon liknande:D Jag undrar om man kan lära en äldre...
Svar
7
· Visningar
1 567
Senast: vildros
·
S
Hästhantering Fick hem världens goaste kille igår, en kallblodstravare på 16 år, som bott på samma ställe i hela sitt liv. Han är hur go och snäll... 2
Svar
21
· Visningar
1 902
Senast: Hairspray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka