Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Har haft båda killarna länge och jobbar mkt allt möjligt med dom. Även mkt NH m.m. Båda är väldigt snälla och öppna individer både mot...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: skuggi
·
H
Hästhantering hejhej :) vet inte om detta är rätt forum men jag testar :D ingen speciell fråga precis & inte nödvändigt viktigt heller för den...
Svar
17
· Visningar
2 277
Senast: svampbobbis
·
Hästhantering En fråga jag har funderat på väldigt länge är när är man egentligen redo att hantera hingstar? Vilken ålder ska man ha, och hur mycket...
Svar
16
· Visningar
2 467
Senast: flashlight
·
B
Hästhantering Ja, som rubriken avslöjar så vill jag ha er åsikt om hur man bäst hanterar en sådan. Jag har ett hingstföl som i dag är 6 dagar gammal... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 318
Senast: axel
·
Q
Hästhantering Är i dagnes läge på jakt efter min första häst. Men skulle behöva lite hjälp på vad man behöver, som är nödvändigt. Foder, foder och...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Praefatio
·
L
Hästhantering En tjej i ett stall som jag känner till blev översprungen av en häst när den hade blivit trängd av en annan häst. Jag anser att en häst... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 304
Senast: axel
·
Hästhantering Jag kommer snart att få ta hem min nya häst från Finland och det blir båt. Har försökt att få fram om man ska köra själv eller anlita en...
Svar
15
· Visningar
1 649
Senast: Eme_liie
·
T
Hästhantering Vår kära lille unghingst kommer snart göra mig helt tokig! Grabben kan inte stå still i boxen! Det är en tvåårshingst, och han går...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Praefatio
·
C
Hästhantering Pratade med en kund idag med skillnaden på rid och trav hästar. Travhästarna är ofta väldigt mycket mer väluppfostrade än ridhästar...
Svar
12
· Visningar
1 458
Senast: jassica
·
B
Hästhantering Ska transportera min häst till en träningshelg. Hästen är transporterad två gånger & det har gått bra men sparkar i väggarna innan man...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: _Runaway_
·
Hästhantering Har en häst, 4 år som gått på lösdrift och varit i stort sett helt ohanterad från 0-3års ålder. Hästen är extremt rädd om öronen och är...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Vilken morgon asså. jag ska som vanligt ta ut hästarna och allt går bra tills jag tar en av 4-åringarna. Den snällaste av dom som sldrig...
Svar
7
· Visningar
1 534
Senast: Kellog
·
H
Hästhantering Hejsan, Skulle behöva lite råd och hjälp. Jag har en åring (hingst) som jag ska kastrera till hösten, men skulle vilja ha lite råd...
Svar
19
· Visningar
1 160
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Min häst går snällt på transporten och lugnt och snällt av. PÅ transporten står hon stilla och sparkar inte MEN hon stressar och är...
Svar
16
· Visningar
2 947
Senast: Pancakes
·
D
Hästhantering Hej! Mtt 20 åriga New Foreststo har plötsligt börjat totalvägra att bli riden mot skogen :( Det började häromdagen när vi kom ett par...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Jag kom att tänka på en sak i stallet igår... Jag brukar ju alltid klia min häst där det kliar och pyssla om honom. När jag kliar... 2
Svar
22
· Visningar
2 244
Senast: Draksus
·
M
Hästhantering Ligger tråden fel så flytta gärna, är lite novis på trådskrivande:angel: Nu till saken-Flugor överallt, hela tiden! Pållen blir...
Svar
18
· Visningar
1 702
Senast: Draumsyn
·
Hästhantering Jo jag undrar en sak, vi har två hästar en shettis och ett gammalt halvblod. De går i samma hage på nätterna, en utan särskilt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 597
Senast: Yrja
·
C
Hästhantering Hej. Har en halvblods valack på 11 år som är extremt svårlastad. Har tränat med honom i de ca fyra år som jag haft honom. Har provat i... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 114
Senast: Tant Brun
·
I
Hästhantering Har nu haft så många trista diskussioner med min medryttare att jag helt enkelt gav upp och gav henne sparken. Hon har dock alltid...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Mmajk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka