Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Blir det väldigt mycket svårare att lära en häst att gå in i transporten om den hinner bli tre, fyra, fem år än när den är liten?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 344
Senast: axel
·
G
Hästhantering Hjälp! Jag skulle vilja tömköra min ponny som är en b-ponny. mest för konditionens skull. Jag skall alltså inte tävla i trav x) Jag...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Gravinda
·
G
Hästhantering Hej! Jag undrar hur man kan få hästen att buga på ljudkommando?? Vet dock hur man tränar på buga men vill inte tvinga ner hästens...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: godistrollet
·
Hästhantering Har haft lite olika problem med min lilla dam och detta är ett av dom. Förut var hon svårlastad och när hon väl kom in så lät det...
Svar
7
· Visningar
2 823
Senast: Ämelie
·
I
Hästhantering hej! Undrar hur svårt det är att lära sig tömköra.. har ju hört att det är bra och nyttigt att göra det omväxlande med ridningen. Men...
Svar
12
· Visningar
1 729
Senast: Blandrastik
·
Hästhantering Ja vad tycker ni om unghingstar som "övar" i hagen och betäcker sina hagkompisar(hingstar). Om ni hade barn som såg detta hur hade ni... 2
Svar
25
· Visningar
2 632
Senast: Skogstroll
·
Hästhantering Hejsan!:) Jag red en häst igår som jag kankse ska köpa. Vi mötte två hästar när vi var ute i skogen och red. Hon är ju bara 4år...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: Soff91
·
B
Hästhantering -Kan vara fel sida men... Behöver verkligen få min ponny slutmätt, han är 10 fyllda och dottern börjar bli sugen på tävlingsbanorna...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Tagliabue
·
J
  • Låst
Hästhantering Då jag ska flytta upp till Östersund från Ystad och fodervärden backat ur och inte vill köpa min häst längre då hon ska köpa hus så...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Indiv
·
M
Hästhantering Jag har lasttränat min arab mycket. Jag skickar in henne före mig utan problem. Hon har aldrig tyckt om att åka. Har bomull i öronen som...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: skuggi
·
N
Hästhantering Ja ha då var det dax igen.... Åter igen en tappsko. 2 VECKOR SEDAN HÄSTEN BLEV SKODD. Men hade i går varit ute på en liten "egen...
Svar
19
· Visningar
1 834
Senast: Paoo
·
M
Hästhantering hejsan har ett problem som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp och förslag med. är så att jag har en häst som förtillfället går hos en...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: majsiz_87
·
Hästhantering samma dag som jag körde iväg mitt sto för betäckning så släpps stallets hästar på bete. hon beräknas vara borta i 2 veckor. är de då...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Skogstroll
·
T
Hästhantering Hej. Jag tänkte nu börja lite med Horsemanship, med min 2 åriga frieserhingst. Jag har sett Sven forsströms film och läst i boken och...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Tourney
·
Hästhantering Hej!! Jag har nu världens underbaraste häst som jag älskar över allt annat. Hon betyder verkligen allt för mig. Jag har haft henne i...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: amaasg
·
S
Hästhantering Hej! Min dotter har en welshponny på nio år. Ponnyn är jättetrevlig att rida och snäll att sköta, men det har uppstått problem med att...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: Inky
·
P
Hästhantering Jag har en fullblodsvallack som kastar sig bakåt då han står "uppknuten" (Fastknäppt i kedjor) i lidret. I stallet sliter han sig...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: flashlight
·
D
Hästhantering Min stora dröm är att jag en dag skall äga en P.R.E:love:. Har då tänkt att importera från Spanien. Jag har speciellt fastnat för en...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: TwiggyM
·
Hästhantering En häst som haft det mycket knepigt i sitt tidigare liv och reagerat med diverse icke acceptabla beteenden, men som tack vare mycket...
Svar
19
· Visningar
2 225
Senast: Rie
·
B
  • Låst
Hästhantering Helt ny och inte så mycket inlägg ännu men det kommer väl... Länk borttagen enligt forumets regler /moderator Tipsa gärna om...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka