Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Ska börja lastträna min 3 åring inom kort. Vill ha tips på hur ni gott tillväga för att få en lättlastad häst. Som hellst går att...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Hannzo
·
S
Hästhantering Ni som har kastrerat era hästar vad för förändringar märkte ni då? Blev det nån förändring i personligheten samt hanteringen? När...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: Rie
·
Hästhantering Min valack går för närvarande med 2 ston i hagen. Det ena stoet är ute dygnet runt, det andra tas in nattetid. Tidigare gick även en...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: frittan
·
Hästhantering Hejsan , jag behöver lite tips och råd... Jag lånar ett regntäcke av en kompis ,som jag då har på mitt varmblod , men som är lite...
Svar
15
· Visningar
1 546
Senast: tillan
·
Hästhantering jag vet att detta är en korkadfråga , men , hur lägger man in bilder ? . :rofl: För jag hade skreve en grej , då ville dom se en bild...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: tillan
·
Hästhantering finns många trådar om detta ja vet. men funderar lite i alla fall. min häst har helt plötsligt blivit helt knasig med lastning. hon...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: vinkelina
·
S
Hästhantering Jag är medryttare på ett sjuårigt kallblodssto och har varit det i ungefär ett halvår nu. Hon är väldigt ranghög, samtidigt som hon tyr...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Dressyrbrud
·
A
Hästhantering Hej! Jag ska köpa en häst som levt sida vid sida med sin ägare sedan han var månader då hans mamma dog tidigt och är naturligtvis...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Arctica
·
Hästhantering Något jag är lite fundersam på. Om ni är ute och rider och hästen får syn på ex. en stillastående cykel och tycker den är ett... 2
Svar
37
· Visningar
2 657
Senast: Cizma
·
L
Hästhantering Vi har skaffat grisar, alla våra hästar accepterar dom och bryr sig inte alls, alla utom min ponny. Jag vet inte vad jag ska göra för...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Breccia_
·
O
Hästhantering Jag har en häst som har lite fuffens för sig i hagen. han gör en helt rund stig sen går han där hela dagarna flera timmar i sträck. Han... 2
Svar
34
· Visningar
6 078
Senast: mackan
·
J
Hästhantering Började hantera en shettishingst vid namn Wilson i vintras, han behövde framförallt få stimulera hjärnan och tänka så jag presenterade...
Svar
14
· Visningar
1 862
Senast: moonstone_lover
·
E
Hästhantering Heej.. Måste bara skriva av mig lite för e så glad.. Min häst började trixa lite för ett halvt år sen med transporten.. Och sen dess...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: _Andersson
·
Hästhantering Jag vet att om jag flyttar på min häst så visar jag att jag bestämmer över honom. Jag är ledare så jag leder samt att jag kan flytta... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 319
Senast: Draumsyn
·
J
Hästhantering Hej! Har en fråga. En granne till oss har en häst som går ensam för tillfället (hans sällskapshäst gick bort för runt en månad sen)...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Neinor
·
Hästhantering Hej! Vi har en D-ponny sto som vi ska sälja då dottern tröttnat. Vi fick napp från en familj i närheten som provred och fastnade för... 2
Svar
26
· Visningar
3 528
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Hej Har ett litet problem, kommer troligtvis att få köpa en häst som står i finland. men jag har ingen anning om hur man får hästen...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: a_c72
·
E
Hästhantering Köpte en ny häst för 2 månader sedan, hon är helt underbar att rida, mysig och en stor personlighet. Dock är hon väldigt tuff, men det... 2
Svar
25
· Visningar
3 563
Senast: Lavinia
·
L
Hästhantering Är det någon som känner igen sig? Vi står i ett litet stall med tre ston och en 10 års hingst + min två åring. Det har inte varit några...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: skuggi
·
Hästhantering i t ex en sjö. Hur gör ni? När hästen börjar simma, simmar ni med bredvid då eller sitter ni kvar på hästen? JAg antar att man simmar...
Svar
19
· Visningar
4 239
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka