Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=UX1AzG4AiXM&feature=related vad gör dom egentligen?? och vad gör gubben där bak, går han med ett spö? 2 3
Svar
43
· Visningar
4 541
M
Hästhantering Hejsan!! Jag har ett 7-årigt ponnysto som går i konvalescens efter en hovböld som var tvungen att opereras. Kan bara gå ute när det är...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Praefatio
·
M
Hästhantering Hej ! Har ett 12 årigt halvblod sto , som jag ägt sedan feb 08 , en mkt trevlig dam att hantera , ej dum och är mkt lyhörd för...
Svar
13
· Visningar
1 210
T
Hästhantering Hejsan! Jag ska nu i sommar börja träna min 2 åriga frieserhingst mer ordentligt. Jag har ägt honom i 1 år och därför valt att lära...
Svar
14
· Visningar
1 998
Senast: Tourney
·
N
Hästhantering Hej har bara en fråga, ang lösdrift. Jag har hage, vindskydd och allt som behövs för lösdrift. Men lägger man ut en stor bal med hö så...
Svar
12
· Visningar
1 806
Senast: knasigare
·
N
Hästhantering Har en inakorderad häst, som är jätte svår att få ta. Varje gång han ska ut måste hans ägare ta ut våra två hästar, gå med dem till... 2
Svar
20
· Visningar
2 364
Hästhantering Mitt sto tycker inte alls om när man lägger på henne täcke. Det är inga problem att knäppa spännen mm, men just i ögonblicket man lägger...
Svar
7
· Visningar
1 628
Senast: Domino_s
·
Hästhantering Jag har i flera år nu undvikit att duscha/tvätta mitt ena islandssto då hon blir vansinnig o livrädd av vattenslang, hink med vatten och... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 326
Senast: Petruska
·
C
Hästhantering Jag har ett litet problem med min ettåring, hon sparkar som en tok i boxen (med frambenen) då hon är otålig, ex om det vankas mat...
Svar
16
· Visningar
1 898
Senast: Gamblers flamin tarot
·
Hästhantering När jag ser allas bilder i Natural Horsemanship-tråden, och trickträningstråden, får jag helt ont i magen, det ser så fruktansvärt...
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: camillak
·
Hästhantering Hur bestraffar ni era hästar? Bestraffar ni dem överhuvudtaget? Jag bestraffar aldrig med våld eller ilska, kanske att jag höjer... 2
Svar
30
· Visningar
2 381
Senast: dancehall
·
D
Hästhantering Jag har en 19 årig fjording som medryttarhäst. Denna häst har en extrem egen vilja och en väldigt stark personlighet. Jag träffar honom...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: dancehall
·
Hästhantering Vi har en åring i stallet som jag skulle släppa ut häromdagen. Den är inte jättemkt hanterad men går okej i grimma och grimskaft. Jag... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 723
Senast: TeamWahlund
·
L
Hästhantering Hej Hej Jag har precis börjat att träna en varmblods travare (hingst och 7 år). Han är ingen tuff häst och är väldigt osäker när han...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: MairaPenny
·
M
Hästhantering Jag har hört att man måste förtjäna uppmärksamhet hos hästen. Hur förtjänar man den? Det är en väldigt bra fråga.. Min häst är väldigt...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: skuggi
·
K
Hästhantering Har ett stort problem med min Halvblodsvalack som är 13 år. Jag har ridit honom i ca 2 år varav varit ägare till honom i ett år nu...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Kate
·
S
Hästhantering Jag letar efter utrustning till nh träning. Det jag letar efter nu är den "förlängda armen" en slags piska som ser ut att vara nästan... 2
Svar
23
· Visningar
3 235
Senast: Borkason
·
Hästhantering En kompis tog hem en ny häst igår.En totalt ohanterad nykastrerad treårig valack.Import från Holland i höstas.Gått på lösdrift i... 2
Svar
33
· Visningar
3 457
Senast: Skogstroll
·
E
Hästhantering Osäker på om jag postar i rätt forum nu,,, Men har en liten fundering, då jag själv måste promenera rätt mycket för att hålla mig igång...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: engelsett
·
C
Hästhantering Hejsan! Jag undrar lite, det är många som rider in hästar utan att ha spec mycket erfarenhet av unghästar. Många rider in unghästar och... 2
Svar
22
· Visningar
2 272
Senast: JustWatchMeMrBlack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka