Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Jag har en hingst som är 4 år.. när folk hör att man säger det så säger de flesta "oj, hur går det till???! är inte det lite farligt?"... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 542
Senast: Breakdown
·
P
Hästhantering Lägg denna i en annan kategori om den ligger fel. Jag har mött många brunstiga ston i mina dagar, men inget som denna. Detta sto är...
Svar
7
· Visningar
1 206
H
Hästhantering När jag var i stallet & skulle ta hand om en ny häst (ridskola), så gick jag in till honom & det gick hur bra som helst, båda var...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Hejkungen
·
Hästhantering Hur upptäckte ni att era hästar var bredåkare? Vad gjorde de i transporten som fick er att testa att bredda/ta bort mellanväggen? 2
Svar
20
· Visningar
2 140
Senast: Seabaz
·
S
Hästhantering Hejsan, Fick hem min 1åring i måndags så känner honom inte så väl ennu. Han är snäll att leda och att hålla på med i boxen osv. Men...
Svar
17
· Visningar
1 675
Senast: mul
·
Hästhantering Jag har en häst som är jättegosig och kelen, men nu upplever jag nästan honom som lite "ledsen". Han står och bara gosar in sig hos mig...
Svar
3
· Visningar
1 571
L
Hästhantering Är det nån som vet om det är väldigt svårt att få en 2-åring som inte lärt sig stå fastbunden uppbindbar? Jag vill få henne helt säker... 2
Svar
35
· Visningar
2 683
Senast: flashlight
·
Hästhantering vet inte om tråden ligger rätt. Hur gammla tycker ni fölet ska vara för att dem ska kunna gå ute i lite dåligare väder? Utan att...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har äntligen hittat ett ställe att ha min shettis i sommar. Hon har problem med fång och har fått gå ensam 2 sommrar. Men har hittat...
Svar
9
· Visningar
4 153
Senast: Presto
·
N
Hästhantering Vet inte vart man ska lägga tråden, så jag lägger denhär. Nu till min fråga, om en häst är 3 år och är 147 cm, är inte risken att den...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: Nataliiie
·
M
Hästhantering Alltså jag vet att det finns trådar om halsrings ridning m.m. Jag vet också att det är relavitvt många här som rider i halsring. Men... 2
Svar
26
· Visningar
3 188
Senast: Yrja
·
N
Hästhantering Hej blev bara lite nyfiken, hur många och hur stora hagar har ni? Jag har en stor på 2 ha för två hästar.. Tycker att det är skönt för... 2
Svar
21
· Visningar
2 533
Senast: trofé
·
H
Hästhantering Hejsan! Är helt ny på Buke, och misstänker att min tråd kanske kans ligga fel?! Isåfall får den väl flyttas : ) Har lite frågor...
Svar
4
· Visningar
946
Hästhantering Nån som vet hur man lär unghästen att acceptera att man använder sårspray, pälsglans och rycker manen? Ja det går inte ens att klippa...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag har ägt min ettåring i knappt tre månader, och hon är snart 11 månader. Det är ett underbart trevligt sto, men har nu fått ett...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: Wizir
·
F
Hästhantering Har precis flyttat till nytt stall där hästarna redan går ute dygnet runt. Det jag undrar över är klarar han kylan? Min häst e... 2
Svar
24
· Visningar
2 177
Senast: Sundbro
·
Hästhantering Jag har en häst som jag inte kan rida ut själv på, han har jätte svårt att vara ifrån andra hästar och vara själv. Om jag sitter upp... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 758
Senast: lundborg
·
Hästhantering Idag ska min åring åka till betet. Hon har åkt transport 2 ggr innan, med sin mamma då och lös i transporten, har gått kanon. Hon är...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Bellini
·
W
Hästhantering Har ett sto som är helt underbar på alla sätt, men har ett stort problem vid avtränsning. Hon biter fast i bettet och kastar sig bakåt...
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: Zanta
·
L
Hästhantering Hej! Ska lasta min ettåring för första gången i morgon - hjälp! Hans mamma åker med som "sällskap" på vägen till hingstbetet. Har fått...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka