Hur många olika hagar har ni?

Sv: Hur många olika hagar har ni?

Vi har för tillfället 2 höst/vinterhagar och 3 beteshagar. Det ska vara 6h enligt uppgift, men jag tror att det är lite mer.
Vinterhagarna kommer jag försöka vila så mycket som möjligt på somrarna, dock har jag en fånghäst med liten ponnykompis som behöver gå kvar där sommaren igenom.

Jag mockar vinterhagarna med jämna mellanrum och varje dag under avmaskning. Vi kommer dock göra en liten hage som skall fungera som sjukhage som man även kan använda till avmaskning som kommer vara grusad.

Eftersom jag endast har 2 (kommer bli 3) betande hästar så kommer betena räcka gott och väl hela sommaren och in på hösten.

Vill också vara lite garderad och ha 2 vinterhagar för att förhindra att marken blir allt för förstörd under höst och vår när det regnar/snösmältning.

Mvh Domino_s

Sv: Hur många olika hagar har ni?

Vi har till en häst och en liten ponny:

Vinterhage på 1,5 hektar.

Sommarhage på 2 hektar.

Bägge hagarna mockas. Vinterhagen används från när betet tar slut i sommarhagen (ca oktober) till ca maj. Och sommar hagen används sålunda maj-oktober.

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5