Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering ÖÖHH? Skapa trådar har jag inte gjort nånsin men nu har jag myror i huvet så har ni kommentarer o kloka tankar så nu sätter jag...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: lundborg
·
V
Hästhantering vi har planeer på att rida drygt 4 mil här i sommar och idag när jag var och rekade så stötte jag på bekymmret rida över TVÅ stora broar...
Svar
13
· Visningar
2 134
Senast: vickis-pajala
·
C
Hästhantering Har fått ett problem med min häst på ganska kort tid. Han har gått i samma flock i snart två år och nu helt plötsligt gör han utfall mot...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Annee
·
P
Hästhantering Vårt hingstföl är nu 6 dagar och redan full i bus. När kan man tidigast sätta på fölgrimman?
Svar
18
· Visningar
2 510
Hästhantering Ja, mer än vanligt då;) Det måste vara fler än jag som har en sån där häst som inte kan placeras i något fack..? Som kan vara en... 2
Svar
24
· Visningar
3 496
Senast: lady_vip
·
M
Hästhantering Hej En vän till mig har ett 1 årigt halvblodsto som jag tänkte börja jobba med. Så nu behöver jag massor av tips! Hon har inte blivit...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Rouise
·
Hästhantering Såhär ligger det till: 5årig fd galoppör. Gick av banan för 2år sedan. Krubbitare. (Lite lätt stressad) Mkt snäll. Helt plötsligt utan...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: alexandra83
·
Hästhantering Lite "spin off" på JOIN UP-tråden. Det finns ju lika många "hanteringsmetoder" som det finns hästmänniskor. Jag skulle gärna vilja... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 764
Senast: Migo
·
I
  • Låst
Hästhantering Hej ! Ngn som kan ge mig bra förslag om hur man lär en häst t ex "spansk skritt" , "Capriole" , "Courbette" mm mm ;) Börjar jag...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Min häst har sedan 2 års ålder varit stressad i transporten. Hon stod och galopperade i transporten och har även gått ´över bommen en...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: Ravishing
·
Hästhantering Skriver under anonymt nick då många vet vem jag är här inne... Det är så att jag har en trevlig valack på foder, som tanken är att...
Svar
11
· Visningar
1 483
Senast: Elin5
·
Hästhantering Bakbom eller inte? För- och nackdelar? Köpte ett sto i höstas, säljaren körde hit henne och jag har inte varit iväg med henne sen hon... 2
Svar
20
· Visningar
2 503
Senast: Isis2
·
J
Hästhantering Skriver under anonymt nick då jag inte vill hänga ut någon. Har funderat på det här med hantering av hingstar då det i vissa stall... 2
Svar
27
· Visningar
4 063
Senast: LaLu
·
S
Hästhantering Vill ha alla tips man kan få för att hästen ska ta det så positivt som möjligt. Hur gå tillväga om hästen inte vill gå in i...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Zephira
·
A
Hästhantering Drömmer om ett litet stoföl med breeed bläs och fyra vita strumpor, jordens gångarter och en bläääändande hoppteknik som ska bli... 2
Svar
20
· Visningar
1 809
Senast: anni0001
·
Hästhantering Vet att det finns trådar om detta förut men väljer att göra en egen. Hoppas den får vara kvar. Min häst - 11 år, mycket lastad och körd... 2
Svar
24
· Visningar
3 189
Senast: Annee
·
Hästhantering Rubriken säger mer än tusen ord ;) Vad är klickerträning, hur fungerar det och vad behöver man? Har sökt en del men tycker inte... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 007
Senast: vanimelde
·
N
Hästhantering Min 11 årige valack är kallblodskorsning och har fått man därefter. Han har så det räcker åt typ 3 normala hästar och det är ju fint på...
Svar
7
· Visningar
1 355
Senast: NinaochRambo
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips angående min 17 åriga valack, som är lyhörd, relativt samarbetsvillig och har ofta lätt för att...
Svar
4
· Visningar
1 075
Hästhantering Hästen krafsar med frambenen vid sadling, och när sadelgjorden ska spännas hytter hon med bakbenen och nafsar efter en. Hästen är... 2
Svar
24
· Visningar
3 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka