Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du för pålle?
Jepp tiggning är lektion nummer två;-)
Ställ dej avslappnad bredvid hästen (ha gärna händer i kors över magen) och titta rakt fram. Hästen pillar, buffar och kollar, du gör ingenting. I samma ögonblick som hästen tittar åt ett annat håll klickar du. Efter några gånger kommer hästen börja testa om du klickar när den gör si eller så med huvudet och du klickar VARJE gång den vänder bort huvudet från dej. Sedan kan du börja höja kraven om du vill, titta rakt fram, stå still med fötterna, öronen fram etc. Lätt som en plätt men måste göras.
Följa en target är avancerat du måste få henne att fatta först att hon alltid ska ta på spöt med nosen i stillastående. Ta SMÅ steg är nyckeln!
Jag har klickat in min pålle och så har jag försökt att hon ska följa ett spö som inte går så bra
då hon blivit tigig sedan klicken någon som har något förslag mot det????
Väcker liv i tråden igen!
Tänkte höra runt lite, ni som klickertränar era djur har ni kontakt med en tränare eller är ni självlärda?
De tränare som finns mest lättillgängliga håller ffa hundkurser, skulle ni kunna tänka er åka dit med en häst?
Om det ordnades speciella häst-klick-kurser skulle det vara intressant att åka på? Tänker både på tricks och vardagslydnad, både från marken och uppsuttet.