Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Har kollat en hel del i detta forumet i olika trådar, och då börjat fundera en massa kring hur man ska leda en häst, vad är... 2
Svar
34
· Visningar
3 795
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Jag vill skapa en tråd för oss som börjat transportträna sin unghäst eller har en häst som behöver "läras om", där vi kan ge varandra...
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: Joyride
·
I
Hästhantering ja rubriken säger allt.. min shettis som är 15 år!!! håller på att slita sig när man ska leda henne. Det värsta är att när man har... 2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: LitenSomEnSockerbit
·
Hästhantering Nu har min dam stått i flera månader nästan, pga hälta och sen har jag varit sjuk etc etc. Nu när vi rider så måste alltid någon vara...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: Gimlan
·
D
Hästhantering Hej! Jag fick hem min häst för en vecka sedan och då hon blivit misshandlad tidigare får man inte ta på hennes ben. Jag har läst och...
Svar
17
· Visningar
1 431
Senast: Pinto
·
L
Hästhantering Jag har ett ganska vanligt problem här hemma i form av en 4-åring som älskar att leka och därmed riva sönder de andra hästarnas täcken...
Svar
15
· Visningar
1 401
Senast: lindner
·
M
Hästhantering Hej ! Har en stor nordsvensk som är 3 år i dec , har precis ridit in honom , rider i skogen , två ggr per vecka , ej galoperat än...
Svar
8
· Visningar
1 297
Senast: lindner
·
M
Hästhantering hur brukar / har ni gjort första dagarna med ny häst? jag får hem min nya häst på lördag hur skulle ni planera de första dagarna...
Svar
5
· Visningar
3 135
H
Hästhantering Jag undrar vad hästen egentligen vill förmedla när den blåser ut luft genom näsborrarna. Jag menar inte det som hästen gör när den är...
Svar
7
· Visningar
2 812
Senast: Siggelina
·
D
Hästhantering Hej! Någon som erfarenhet av "headshaking"? Symptom? Börjar nämlingen misstänka att min vägrande häst lider av detta :(
Svar
6
· Visningar
1 390
Senast: Ragnhild
·
L
Hästhantering Jag ska snart flytta min häst och skulle behöva lite bra råd. Jag har aldrig flyttat en häst innan så jag behöva veta hur länge det...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: Yrja
·
A
Hästhantering Är det nån som har nåt bra råd när hästen sliter sej vid uppbindning, t.ex. när man rastar under uteritt? Min häst har tydligen "lärt"...
Svar
9
· Visningar
2 197
Senast: Banana Breeze
·
Hästhantering Skulle ta in ponnyn från sommar hagen, som jag gjort flera gånger denna sommaren utan problem. Helt utan föraning flyger ponnyn fram och... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 193
Senast: yennork
·
M
Hästhantering Har en häst som har en tendens att sparka i boxdörrar och väggar hela tiden. Efter ett tag blir detta väldigt jobbigt att lyssna på...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: hallonsaft
·
H
Hästhantering Nu har vi varit ute på semester och därmed åkt en hel del fram och tillbaka. Vi har mött en hel del hästtransporter på vägen. Då...
Svar
13
· Visningar
1 379
Senast: TheBlackOne
·
Hästhantering Min vallack ja har bitar andra hästar i svansen nån som har en teori om varför han gör det? Först stog vi ett litet stall med 2 andra...
Svar
2
· Visningar
3 210
Senast: miamiSwing
·
Hästhantering Har en tvåårig travtjej som blivit helt tokig i boxen hos andra (speciellt travbanor). Hon stegrar, sparkar, skrapar och lever om som en...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Mauthoria
·
Hästhantering Råder delade meningar i stallet. Om en häst kommer lös när den har kedjan fast i grimman och trampar på grimskaftet (nu säger vi att... 9 10 11
Svar
200
· Visningar
16 469
Senast: Raderad medlem 68338
·
J
Hästhantering Hej, skulle behöva tips på hur man går vidare i transportträning. Min häst går snällt in i transporten och kan stå där ett tag. Inga...
Svar
12
· Visningar
4 205
Senast: willy
·
Hästhantering Jag vill bada med min häst - hon är mer skeptisk. Grejen är att jag tror hon skulle tycka det var kul om hon fattade vad en sjö är. Hon...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna