Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Hästhantering Jag står i ett stall som har både sommarhage, sjukhage och en "vinter" hage. Sommarhagen är stoor och slät mark men mycket buskar och...
Svar
9
· Visningar
1 575
Senast: Lindsen
·
Z
Hästhantering Hej. Vet inte om den här tråden har hamnat rätt men annars får någon vänlig människa flytta på den. :) Jag har ett 3 månaders föl som...
Svar
1
· Visningar
1 355
Hästhantering Jag har ett tranesläp med stödben och jag har fått höra att om man har stödben kan man lasta på hästen utan att släpet sitter fast i...
Svar
17
· Visningar
4 413
Senast: mackan
·
Hästhantering Förra våren hade jag stora problem med mitt sto som stegrade sig och flippade ur totalt när vi träffande på andra hästar. Skrev om det i...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har klickertränat min treåriga islandskille i snart en månad och han är lika lättlärd som grannens colliekorsning! :D Men jag... 2
Svar
26
· Visningar
2 719
Senast: Migo
·
Hästhantering Last tränar min 4 åring. Vi har åkt nu några gånger och han har stått stilla mer eller mindre. Har tagit några minuter att få in honom...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: Ingridl
·
M
Hästhantering Vet inte om jag lägger tråden rätt, men ligger den fel får gärna någon flytta på den =) Jag har sedan sju år tillbaka ett halvblod...
Svar
14
· Visningar
2 556
Senast: Centaur
·
Hästhantering Hej!! Jag blev medryttare på en häst för ca 3 mån sen. Funkade jätte bra från början och hennes ägare tyckte också att det funkade så...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: Zephira
·
S
Hästhantering Ska ev hämta hem en unghäst på 1½ år nästa vecka. Bekymret är att han aldrig blivit lastad. Stått på samma ställe hela livet. Vet ju... 2
Svar
23
· Visningar
2 546
Hästhantering Köpte mitt sto i november förra året, innan har hon bara skickat in hästen i transporten utan problem.. aldrig krånglat. Hon hade en... 2
Svar
28
· Visningar
6 080
Hästhantering Hej Hej! Det är en sak som jag har funderat över ett tag och har frågat alla jag känner och det är ingen som vet.. Nämligen att mitt... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 890
Senast: angelwings
·
A
Hästhantering 45 mil bort står det föl jag har köpt. Hur transporterar vi henne på bästa sätt? Alternativen är att åka helt ensam i en helt... 2
Svar
39
· Visningar
2 744
Hästhantering Jag har haft min valack i ca 3 år, och hyrt honom i 6 år innan det så jag känner honom väl, vi har världens bästa kontakt, absolut inga...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: Cilla
·
Hästhantering Hoppas jag är på rätt forum nu?? :crazy: Fanns inga boxar lediga på nästa tävling så pållen blir tvungen att stå i spilta i två...
Svar
17
· Visningar
2 708
Senast: Hovis
·
A
Hästhantering Min underbara arabvalack på 5 år, som alltid varit så trevlig o social, har plötsligt blivit en plåga att hämta i hagen. Han kommer fram...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Annikan
·
Hästhantering Är det någon som har tips på hur man lär en häst att hitta kantareller? Har inte hittat några sådana, bara historier om hästar som...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Hjartagna
·
J
Hästhantering Jag undrar om det är någon som har en häst som försöker sparka i vissa situationer? Min häst har vissa perioder han försöker sparka... 2
Svar
22
· Visningar
2 941
A
Hästhantering Är det någon här som vet om det finns någon lag på minsta yta på en hästhage? Jag vet att tex from 1 augusti 2010 ska hästar dagligen...
Svar
17
· Visningar
3 335
Senast: wall
·
Hästhantering Av det jag läst om honom tycker jag han verkar fantastisk! Skulle vilja köpa boken "Hästens själ" men hittar den bara på Bokus och där...
Svar
8
· Visningar
1 642
Senast: milly
·
H
Hästhantering Nu är det såhär, att jag ska skaffa häst, ska ha den i ett stort stall, och där kan man köpa till hösilage. Men jag tror jag vill ha hö...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: hannapuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka