Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning min medryttarhäst håller på och buffas hela tiden, och jag gilar det INTE, för han har stort och tungt huvud. Buffas när jag hämtar...
Svar
7
· Visningar
1 185
Senast: ylvalill
·
Träning Jag skulle ju träna min häst på att rida ut ensam. En massa saker har kommit emellan (jobb t.ex.) så i dag var första dagen. Och hästen...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: caballus
·
S
Träning Igår så fick jag gå på honom för att han, lite pigg, bara fattade galopp när jag skulle trava, hur jag än gjorde så blev det...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: caballus
·
B
Träning hur långt bör repet vara? Jag tänkte köpa mig lite rep och göra mig grimskaft av, men vet inte riktigt hur lång jag ska göra den. 2m...
Svar
10
· Visningar
2 748
Senast: bengall
·
N
Träning Jag vet en shettis på över 20 år som står i en ladugård utan fönster utan hästsällskap (möjligen ankor till sällskap)hela vintern och...
Svar
3
· Visningar
848
B
Träning Hej allihop. Mitt sto har periodvis varit strulig att få in från hagen. Denna period är värre än värst just nu och jag kan få hålla på...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: millec
·
R
Träning Kan någon ge mig några bra exempel på vad man kan kan göra när man ska träna lydnad?
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Rianimare
·
B
Träning min häst är jätte jobbig! hon bockar,sticker iväg ibland och ibland stannar hon bara och absolut inte vill gå framåt. någon som vet vad...
Svar
14
· Visningar
1 869
Senast: Little_Chance
·
N
Träning Hejsan! Jag har en foderhäst som jag har haft i ca 2 veckor. När man tar in honom i stallet och han är själv så blir han jättenervös...
Svar
14
· Visningar
1 006
Senast: Niiina
·
H
Träning vad gör ni med era 1 åringar? :banana: :banana: :banana:
Svar
3
· Visningar
922
Senast: pirran96
·
C
Träning Skall snart transportera pållan en längre bit (5-6 timmar längre om vädret är dåligt) och undrar om ni har några bra tips att dela med...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: Catinca
·
Träning Min häst är väldigt tröttsam just nu. Han är bara 5 år och riden på allvar senaste året. Och han gör allt för att slippa undan när jag...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: maiagull
·
M
Träning Jag har problem med hästen jag rider. Hon är väldigt svår att få i galopp, och bryter oftast av efter några steg bara (när man väl fått...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Dreamer
·
S
Ridning När man skolar och när man rider ut. Hur gör ni? På sista kursen för Katrin såg vi att när jag skulle fatta trav på Aminette så...
Svar
14
· Visningar
1 731
Senast: Spider84
·
Träning Min häst har börjat nafsa mig i jackärmen när jag är ute och går med honom. Det är inget "elakt" nafsande utan mera som "kom igen nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: Horsewhisperer
·
T
Träning nu har jag lärt min pojke att alltid gå bakom mig,men när vi sedan skulle springa i en besiktning så sprang han bakom mig istället!så...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Horsewhisperer
·
P
Ridning Varför bygga upp en triangelmärkt häst säger ngn??? Tja vi hade hört så mkt om Akademisk att vi beslöt att testa och sedan slå två...
Svar
5
· Visningar
1 845
Senast: prinzen
·
C
Ridning Min dotter har en fyra-årig Connemara ponny. Denna häst är en mycket cool kille. Vi har tagit hjälp med utbildningen av en mycket duktig...
Svar
15
· Visningar
2 613
Senast: lil-sis
·
B
Träning Min häst har börjat sprida ut sitt hö i hela boxen så att det går knappt att mocka där sen. Kan ett hönät vara lösningen? Då tar hon...
Svar
18
· Visningar
1 959
Senast: Sunnan
·
B
Träning med min unghäst... Har en islandshäst unghäst som jag köpte i somras. Jag jobbade hos dom som sålde mig hästen och är vi bra vänner...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp