Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag har fortfarande inte tagt in mina hästar på nätterna ännu, ett Russ o en korsnings häst, de rids inte för tillfället för jag har...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Vikktorja
·
A
Träning Snälla, om ni har något tips så ge mig det :bow: Vad gör man åt styltor som blir under hovarna på hästarna? Jag vet inte om det finns...
Svar
18
· Visningar
7 019
Senast: Milosari
·
L
Träning Har ett för som föddes våren 2003. Har låtit honom tittat på transporten, men han ser väldigt skeptisk ut. Kommer om ett tag behöva...
Svar
4
· Visningar
1 608
Träning Nån som gör/gjort det här? funderar på att göra det med Herman. Var kan man få tag i sk carrot stick?
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: alazzi
·
E
Träning Jag har en Shettis Hingst som är väldigt rolig att hålla på med. Hur lär man den att gå på bakbenen eller att gå ner på knän och sådant...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Hästbiten
·
A
Träning Hur går det med era? Vad har ni gjort än så länge med dom och vad har ni för planer? Hur stora är dom och växer dom jämt? :) Vill ha...
2
Svar
26
· Visningar
1 782
Senast: lil-sis
·
F
Träning Hej! Jag har fått min häst fraktad till ett stall nere i Skåne. När jag kom ner dit och skulle möta upp hästen var den kraftigt...
Svar
13
· Visningar
1 580
Senast: CarpeDiem
·
S
Träning Hej! Jag har ett problem med min häst. Jag har haft henne nu i ca 6 mån. Hon gillar mej inte! När jag kommer fram till henne hotar hon...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Spirren
·
P
Träning Är det bara mig som det skär i hjärtat på varje gång jag tänker på hur mycket rädsla hästar får stå ut med? Om jag blir rädd och hjärtat...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: sante
·
S
Träning Om hästen gör det känner man väl det ganska tydligt? Red barbacka idag Först satt jag och småskumpade lite, och han hade huvudet uppåt...
Svar
14
· Visningar
1 764
Senast: SaraMara
·
H
Träning En vän till mig som är i samma stall har ganska mycket problem med sin häst...hästen är så otroligt STRESSAD vid ridningen...ägaren...
Svar
9
· Visningar
2 016
Senast: Mia_R
·
A
Ridning Någon som såg sändningarna på SVT 24? Jag lyckades hitta kanalen (visste inte ens att vi hade den innan)! Igår var det en fransman på en...
2
Svar
37
· Visningar
3 676
Senast: Fifflan
·
Träning Har upptäckt att rangordningen i hagen har börjat förändras, utan att det "hänt" något.(Alltså, inga nya hästar, större skador eller...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: sassabrassa
·
Träning Är det normalt att ett sto kan stå o pipa och skrika i hagen och i boxen, nu pratar vi ju inte 5 minuter om dagen...hon låter...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: linzan
·
B
Träning Jag har nyligen blivit medryttare på ett sto som tyvär ägs av en person som borde ha moppe i stället för häst.... Hästen är inte omskodd...
2
Svar
27
· Visningar
2 470
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning jag undrar vad det betyder när en häst gäspar? Ex som igår när min häst var väldigt orolig för att han var själv i stallet när jag...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: Majken
·
T
Träning vad göra med en häst som har för mycket respekt. Rädd fast han aldrig fått stryk. Hur tränar jag denna häst? Är tydlig med vad jag menar...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: wild
·
Träning Såg en väldigt stressad och spänd häst tömköras nyligen. Den pinnade på snabbt, snabbt, snabbt i både traven och galoppen utan en chans...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 292
Senast: artemis
·
Träning Nej, nej jag ska inte kasta iväg mig på nyfött travföl utan hade bara en undrar. Mycket av det som travarna har emot sig när dom ska...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 672
Senast: Cilva
·
H
Träning Nu var man då inne på täckessäsongen igen. Vi har två hästar som går i samma hage (gör det året runt) och står tillsammans i stallet...
2
Svar
20
· Visningar
1 945
Senast: wild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp