En fundering

Min pålle är i stort sätt inte rädd för något, han går mer än gärna fram & kollar vad det är för konstigt som ligger i busken eller på marken :D...vilket är sååååå skönt.
Det ända han tycker är lite små läskigt är...SPRAY FLASKOR :eek: ....dom kan bitas ibland....har även hänt att dom ätit upp små ponnysar :devil:...men dom är ju bara så läskiga ibland. :rofl:
 
Min pålle är inte rädd för nånting egentligen ute på tur. Det äckligaste är ljudlösa cyklister som smyger på bakifrån. Att han sen är skiträdd för åska och blixtar när han står inne i boxen är en annan femma. Men man måste visa damerna att man är tuff ute, hur skulle det se ut annars..
 
Båda mina hästar är sådana som brukar få vara draghjälp åt harigare hästkamrater förbi "farliga saker".

Gammelpållen kan "skvätta" för att komma undan jobb. Vissa dagar är allt tydligen skitfarligt, andra inte alls.
Men det blir aldrig några "grövre" saker, han liksom stampar till med fötterna och rister i skinnet.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 983
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 069
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp