B
**BORTTAGEN**
Fick hem ett 8 årigt shiresto i går, mamman till den 1 1/5 åriga shiren jag redan har hemma. Har även en varmblodstravare på 3 år. Allt var frid och fröjd i stallet så jag släppte ut dom, först den nya shiren, sen mitt varmblod, de nosade på varandra lite och pep och skrek lite men sen var det lugnt så jag släppte ut 1 1/2 åringen också.
Hon kastade sig över sin mamma med öronen slickade bakåt och högg henne i sidan!
"Mamman" är otroligt snäll så hon gick bara undan men båda mina andra hästar jagade henne i hagen från och till, ingen panik men ändå. Och 1 1/2 åringen är värst och jag fattar det inte???
Tog in mitt varmblod en stund och då gick det bättre, de kunde äta ur samma hö hög och såg ut att vara kompisar, men när jag släppte ut varmblodet igen så blev hon jättehemsk mot sin mamma igen!
Är det vanligt att så unga hästar går på en såpass mycket äldre häst?? Jag tycker att det är märkligt. Det är ju dessutom hennes mamma också!
Hon kastade sig över sin mamma med öronen slickade bakåt och högg henne i sidan!
Är det vanligt att så unga hästar går på en såpass mycket äldre häst?? Jag tycker att det är märkligt. Det är ju dessutom hennes mamma också!