Svårhämtad i hagen...

Nej givetvis ska veterinären inte gör en distanskontroll. Men fråga dig istället vad det är som gör att hon inte vill komma. Vad är det hon "testar" egentligen? Själv tycker jag att det inte handlar om att få sin egen vilja igenom, utan att få hästen att tro att det är dess vilja att komma till en som går igenom.
Du har dock helt rätt att man ska ge den en positiv upplevelse när man väl "får tag på" hästen.
Niklas
 
Min eller trådskaparens?

Min testade helt klart om hon slapp komma in.

I somras jobbade hon mkt hårdare än i vanliga fall på veterinärens order och det var trist. Men hon var tvungen.

Förra året kände vi varandra inte.

Patsy kommer även när hon har ont, hon vill ha hjälp.
 
Det funkar ju så som ni skrev. Drev iväg henne när hon inte ville bli hämtad och vände mig sedan om och gick en liten bit, stannade sedan och vände mig snett emot henne. Men ibland när jag driver bort henne så springer hon utav bara sjutton och då bryr hon sig inte om att jag vänder mig om och går... :( Efter ett tag fryser jag så mkt efter att ha stått i hagen i ca en timme och nätan frusit fast i marken ;) att jag sakta går fram till henne och kan sätta på henne grimman...är det bra eller dåligt?? :confused: :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp