Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Idag var jag ute för andra gången "på egen hand" hos medryttarhästen, och är väl medveten om att han de närmsta gångerna/veckorna kan...
2
Svar
30
· Visningar
2 585
Senast: wild
·
Träning Jag har det så lyxigt att jag aldrig behöver ge mig ut själv. Och så har vi bara haft två hästar i stallet och ingen möjlighet att låsa...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: mian1
·
S
Träning Vad skulle ni gjort? Jag måste få lite tips. Jag har en fjording som är mkt besvärlig att få in i transporten men nu harjag börjat ge...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: SofiaH
·
Träning Jag har ett halvblod som är 5 år. Han är ganska självsäker i hagen och blir ofta den som bestämmer över sina hästkamrater. På...
Svar
2
· Visningar
873
Träning Vi har 4 hästar i "min"hage.Två valacker och två ston.Funkar jätte bra mellan tre av dem men dén fjärde....ett nordis sto på 4 år börjar...
Svar
17
· Visningar
1 397
Senast: charmant
·
Träning Min unghingst har en dålig, irriterande och "dyr" ovana. När han får sitt kraftfoder så tar han fart med mulen från ena sidan till den...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Boll
·
Träning Har funderat lite kring det och då det är första gången jag är med om det undrar jag hur ni har gjort! Alltså rent praktiskt, när...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: domino
·
V
Träning har nyligen fått hem en häst till, och hon klarar verkligen inte att vara själv ute i hagen, trots att hon ser 7 andra hästar.. i morse...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: svea
·
K
Träning Min står i kedjerna på gången sjålv o i kedjerna i spolspiltan o blir duchad.. Inte rädd för att ha täcke på sej o har haft sadel bara...
2
Svar
35
· Visningar
4 012
Senast: Krims
·
Träning grannarna ska snart ha tre valacker, två ston och en hingst i stallet. just nu har de bara hingsten, ett sto plus en valack. hingsten...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: vickan
·
Träning Jag är jättedålig på hästens olika muskler och hur man aktiverar olika muskler (kanske ska gå nån kurs eller nått). Nu är det såhär...
Svar
10
· Visningar
2 497
Senast: Snorpan
·
Träning Ponnyn klampar ofta och gärna in på min zon och det sägs ju vara fel. Men hon kliver inte ÖVER mig utan håller sig från fysisk kontakt...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Horsewhisperer
·
Träning Jag skulle vilja få tag i böcker om ämnet, även tips från er som skolat om travare till ridhästar! Någon som vet några bra böcker? :)
Svar
3
· Visningar
1 813
Senast: domino
·
S
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideér.. Jag har en 4 årig valack som vi håller på att uppfostra och rida in.. Det största...
Svar
15
· Visningar
2 419
Senast: domino
·
B
Träning Nån som kan beskriva hur ni brukar göra när ni gör dessa 3 saker? Och varför? :confused: Tackar...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Yrja
·
K
Träning Min häst fick stryck av en hovslagare vid 4 års ålder (jag ägde dock henne inte då) Nu har jag en kanon hovis som är jätte lugn och...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: pondus
·
S
Träning När har föl/unghästar sina trotsperioder. Att det fanns en runt 4 mån. klurade jag ut ganska snabbt. Då var mitt föl en riktig...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: ankans
·
S
Träning Den här veckan har min två-åring varit lite halvknäpp när jag tagit in honom från hagen på kvällarna. Han har varit lite studsig och...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Quell
·
M
Ridning varför ska man ställa hästen så överdrivet inåt och samtidigt få den då att flytta ut bogen? Jag har suttit och kollat på en...
Svar
12
· Visningar
3 097
Senast: Alvargarden_MZ
·
Q
Ridning Har just haft en diskussion med god kamrat, hm..fd god, om skillnad mellan över- och undertramp. Jag tycker att övertramp är "att sätta...
2
Svar
20
· Visningar
2 893
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp