Nafsar när man leder honom...

Hej!
Jag stöter ofta på det här problemet när jag åker ut till mina elever. De har en häst som är någon helt annanstans och som måste ha full koll på precis allting utom dem. Du måste börja få din häst att se dig! Gör enkla saker som tvingar honom att koncentrera sig på annat. Börja med att leda och ha som enda krav att han inte få gå in i din zon. Behåll den regeln konstant. Strunta i om han gör rundar eller skuttar, bara håll honom på avstånd. Kommer han för nära så visa tydligt bort honom med ditt kroppsspråk.
Han måste lära sig vilka positioner ni ska ha i ert förhållande. När han gjort det så kommer du se att du får en mycket lugnare häst. Det viktigaste är att du är superkonsekvent hela tiden, inte bara när du tränar.
Lycka till
Niklas
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
534
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 796
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 872
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp