Beror på. Står oftast lös om hon står på den "stora" stallgången, det är inga problem så länge det inte är mat på g.. "Lilla" stallgången är typ 5 dm från mammas pållas krubba så då står hon och slickar i den, vilket hon inte får! Så då blir det en lina på andra sidan - sur pålla
Ute osv står hon oftast still när man ber henne, om hon inte är stressad av ngn anledning. På gården kan hon stå megalänge.. Brorsan erbjöd sig att hålle henne idag när jag skulle in och hämta en klocka. Erbjuder han sig så är det bara att tacka och ta emot, han brukar inte vilja ta i hästarna annars..
Fia tog ingen notis om honom, hon stod och tittade mot dörren och väntade på att jag skulle komma ut
Är man bara ngr meter i från henne ute kan man göra vad som helst men går hon iväg för långt får man springa i kapp henne, låtsas att hon inte hör
Sen typ 5-10 m bakom så tvärstannar hon och tittar på en precis som "Oj! Kom du? Jaha, ska jag stå still. Inga problem!" Visst att hon nite märkte när man sprang i kapp henne.. :smirk:
Eller blicken an får från henne när jag är i sadelkammaren, maten på g i andra ändan och hon mellan.. "Full fart" Hungrig!" Men då är det bara att springao och ta bakbenet så ger hon upp.. :smirk: