Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu är det så att jag tagit på mig en uppgift som är mig övermäktig. JAg ska nämligen visa hur man lastar en häst på ett bra och säkert...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: xet
·
G
Träning Är det så att det är många som har flytt från detta forum nu? MVH Madde
2 3
Svar
44
· Visningar
2 258
Senast: Tassetass
·
L
Träning när ja longerar mitt sto som är högst i rang så vägrar hon att gå i bland,hon ställer sig på backbenen o sparkar med frambena..!! va ska...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: Tinderpunk
·
Träning Vi har samma problem varje gång jag ska lära hästen något nytt och det har varit lika dant hela tiden. Visst har även tränare vi anlitat...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: mian1
·
K
Träning Jag har ett problem,har nyss börjat med en ny häst och än så länge håller vi bara på med markarbete.För att dra en lång historia kort...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: loosy
·
B
Träning En fundering, bara (som även dök upp i tråden "Transportera utan mellanvägg"): - Är det möjligt att transportera en häst helt lös i en...
2
Svar
31
· Visningar
3 361
Senast: Nightrider
·
F
Träning Min häst har varit med om saker som man inte alltid önskar att en häst ska vara med om. Bla annat är han väldigt nervös vid betsling och...
2
Svar
34
· Visningar
2 685
Senast: Trollsan
·
Träning Jag hyr en boxplats i ett stall och är nöjd med allt utom att själva boxen är lite mörk. Detta kommer sig av att gallren på boxen går...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Kan man transportera en häst i en dubbeltransport utan mellanvägg? Risker/fördelar? Finns lag/regler kring detta? Någon som provat??? Tack!
2
Svar
27
· Visningar
3 817
Senast: wild
·
Träning Ända sedan jag började rida har jag fått höra att man kan få fram en lagom längd på sina stigläder genom att sätta fingerspetsarna där...
2
Svar
23
· Visningar
3 467
Senast: twinstar
·
F
Träning Har läst några trådar om folk som har problem med heta hästar, och många svar går ut på att ledarskapet är för dåligt. Hurdå...
2
Svar
38
· Visningar
3 084
Senast: nicken
·
Träning Min häst har lagt sig till med en otrevlig ovana i form av att han blir arg och irriterad när man ska lägga på honom täcket. Han slår...
2
Svar
33
· Visningar
3 351
Senast: Fifflan
·
G
Ridning Jag har följt debatterna om uppvärmning på de olika trådarna. Och tittade bakåt i Barockfumet och hittade inte något som bahandlade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 433
Senast: tottenham
·
S
Träning Hjälp! Jag kom på en sak i går kväll. Kan hästen bli obrydd/skänkeldöv när man vänjer den vid att stigbyglarna hänger och slänger på...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Boj
·
M
Träning Jag skulle gärna vilja ha tips för hur man får underskänkeln att bli stadigare och mer kontrollerad. Är visserligen bara nybörjare men...
Svar
8
· Visningar
4 547
Senast: Dreamer
·
B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Bia
·
F
Träning Hej! Någon som vet om det finns möjlighet att gå kurs med unghäst(ponny)? Var hittar man info om kurser mm? Min lilla C-ponny på 2½ är...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Francess
·
V
Träning Kan era hästar stå lösa i tex. stallgången? Eller går de bara iväg? Har tränat lite med Vilden och nu står han still både i stallgången...
2
Svar
35
· Visningar
1 861
Senast: cryingbabygirl
·
B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: space_cowgirl
·
S
Träning Med att sent kasterade häst (detta en shettis som blev kasterad vid 6år ålder) biter en annan häst illa i ansiktet/halsen varje dag? Min...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp