Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag har försökt kolla runt lite på SKK men jag är nog inte tillräckligt smart för att hitta.. Vad gäller för regler ang vaccinationer...
Svar
4
· Visningar
1 403
Övr. Hund Var nere på stranden idag och tränade lydnad med hunden. Eftersom vi höll på med läggande under gång så var han lös. Då smyger det upp...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 201
Senast: Skogstroll
·
Hundhälsa Vill gärna ha tips på ett bra foder, TORRFODER, som kanske kan passa min 7mån schäferkille. Äter idag Purinas Valpfoder, Atlethic...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: movi
·
Övr. Hund håller på med ett arbete nu om hundens kroppspråk och beteende och vill ha med en del om varför hundar leker och busar:) men till...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Vilket är det bantningsfoder och/eller ledtillskott, som ni provat och gett bäst effekt? Jag är inne i träsket och ska välja...
Svar
10
· Visningar
5 327
·
Övr. Hund Viktor fyller ju tre i sommar, och ska han göra något MT är det ju dags att fundera på det på allvar nu. Det finns eg inte så himla...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: dpmatte
·
Hundavel & Ras vad ha dom för regel inom de , gäller dom reglerna alla raser ??? vill para min tik och hon ha C höfter och kan säga att de inte är...
2
Svar
26
· Visningar
4 859
Senast: zazza girl
·
Hundavel & Ras 1a.Kontakt hälsning: 4 1b.Kontakt samarb.: 4 1c.Kontakt hantering: 4 2a.Lek 1 leklust: 4 2b.Lek 1...
Svar
18
· Visningar
3 833
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Min schäfer dam som fyller 7 år i september haltar ibland (vänster fram) enbart sena eftermiddagar/kvällar, precis efter att hon legat...
Svar
11
· Visningar
9 699
·
D
Övr. Hund Hej. Tänkte att det kanske finns någon här som har en corso. Vi har en 13 veckors corso hane, en super trevlig hund som kan vara både...
Svar
19
· Visningar
11 156
Senast: Frost
·
Hundavel & Ras Vi har en liten tik som normalt väger sju kilo som i går innan valpningen vägde tolv kilo! I fjol fick hon en kull med tre valpar som...
Svar
18
· Visningar
3 268
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Efter ett besök idag har jag insett att min 3-åriga dansk-svenska gårdshund har problem med för henne okända människor. Det har sakta...
Svar
13
· Visningar
2 087
Senast: Targa
·
H
Övr. Hund Skulle vilja ha lite tips på milda, bra schampon som får en vit päls vit igen:). Pingla är mycket vit och nu när det är massa lera i...
Svar
10
· Visningar
4 801
Senast: Mitra
·
E
Övr. Hund Min lilla hund fick ju för några veckor sedan rycket och drog efter rådjur. Nu har jag jobbat och slitit med honom sedan dess, vi har...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Nila
·
Övr. Hund Vid senaste kurstillfället (allmänlydnad) diskuterade vi belöningar och motivation. De vanligaste sätten att belöna är antagligen bus...
2
Svar
24
· Visningar
2 653
Senast: Nila
·
Övr. Hund Valpen som ska flytta hem till mig blir nu på fredag 10veckor. Uppfödd av min syster å hennes familj som bor ca 2km från mig så jag har...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Lena
·
Övr. Hund Köpte en allsafe sele till Viktor idag, men jag blir inte klok på den. Inga problem klä på honom och passa in den. Men sen, när det...
Svar
4
· Visningar
2 073
Övr. Hund Har kollat upp matten till hunden som bet min hund. Hon går på soc och har skulder hos fogden. Hon har inte hört av sig så jag antar hon...
Svar
12
· Visningar
1 722
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Om man ska börja spåra med en äldre hund, hur tycker ni man ska gå tillväga då? Mammas schäfer är fyra i år och vi tänker börja spåra...
Svar
7
· Visningar
2 758
Senast: Haukur
·
Övr. Hund 19-20 mars Vilka ska dit!? Har precis anmält vår husky, så det blir debuten för henne där:banana: Jag släpar med mig Indil här från...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 212
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka