Malmö internationella

Sv: Malmö internationella

Siv fick excellent och blev sedan tvåa i konkurrensklassen. Hon fick superbra kritik så jag är himla nöjd.

KL

Jag, eller ok, mamma, ska ställa deras nya kees valp imorgon, ring åtta tror jag hon sa :)
Ska kika lite på grandisarna och pomarna, favoriter hos mig.. :)

Valpen blev BIR och ska in i stora ringen kl två. Bäldigt nöjda då det är första utställningen. Ska kolla in lite och shoppa nu :)

*KL*

Jaha då var Malmö avverkat.

Utställningen igår slutade med en 3:e-placering och reserv-CACIB i Bästa hanhundsklass. Två kuperade importer på 1 & 2-plats. Domaren gillade stoooora weimaraner så då är jag nöjd att min Grå som är mer åt det petita hållet, var med och slogs om placering. :banana:

Lydnadsdebuten idag då... :angel:

Ja det var väl ingen som såg på som missade den grå hunden som reste sig upp i platsliggningen och sedan smög sig, med viftande svans, bort till sin matte :devil: En matte som inombords kokade och lovade sig själv att ha ett allvarligt uppsträckningssamtal med hunden efteråt :mad:

Eftersom jag redan sumpat alla chanser med en nollad platsliggning och hade en väldigt ofokuserad linförighet så tillät jag mig själv att köra dubbelkommandon på både läggande och ställande under gång, för att säkerställa att det blev gjort.

Domaren anser en del lydnadsmänniskor är en av Skånes strängaste så jag tar med mig mina 9or & 8or, lämnar resten och jobbar vidare. Det blev en 3e placering i klassen och klart långt till ett förstapris.

Däremot är jag stolt över att min Grå faktiskt fungerade och försökte i en sådan stökig miljö, efter mer än 5h väntan (klantigt upplagt från arrangören) och knapp uppvärmning eftersom det var helt omöjligt att hitta någon yta att värma upp på.

*kl*

Texas blev excellent och 3:a idag. Han fick fin kritik och skötte sig superfint så jag är väldigt nöjd med min lilla skrutt! :)

Ja det var väl ingen som såg på som missade den grå hunden som reste sig upp i platsliggningen och sedan smög sig, med viftande svans, bort till sin matte :devil:

:rofl::rofl:

Förlåt att jag skrattar, (förstår att det inte var ett dugg kul), men det lät så himla gulligt! :love:

Jag var där igår, och vart otroligt förvånad över vad som tillåts försiggå i utställningaringen. Hundar hängde i luften till höger och vänster, grepp runt nos, öron, svans och i strypkoppel. Jag blev uppriktigt både förvånad och förfärad. Ju mindre hundar desto brutalare hantering, kändes det som. Varför är sånt här okej?

En erfarenhet rikare! Härligt :laugh:

Kan du inte ge oss poängen i alla momenten? Jag blev så nyfiken!

Jag hade ju stått längst fram och kikat om jag varit där, men nu fick vi ju förhinder (jag och simba_112) tyvärr.

En erfarenhet rikare! Härligt :laugh:

Kan du inte ge oss poängen i alla momenten? Jag blev så nyfiken!

Jag hade ju stått längst fram och kikat om jag varit där, men nu fick vi ju förhinder (jag och simba_112) tyvärr.

Jo vi är många erfarenheter rikare och jag har en lång lista på saker som jag ska ta med mig till vår träning.

Tittar du i min användarinfo så är där en länk till vår blogg och där finns alla poängen så slipper jag skriva ner dem en gång till.

Och apropå stå längst fram, jag tyckte det kändes som att varenda ytlig bekant jag någonsin träffat på, var där. Träffade ett par av viltspårsinstrktörerna, massor av folk som man har lärt känna sedan man skaffade hund osv. Det var nästan så att jag inte vågade gå in i ringen med hunden när man visste hur många man i publiken, någonsin hade utväxlat ord med. :crazy:

Jo vi är många erfarenheter rikare och jag har en lång lista på saker som jag ska ta med mig till vår träning.

Tittar du i min användarinfo så är där en länk till vår blogg och där finns alla poängen så slipper jag skriva ner dem en gång till.

Och apropå stå längst fram, jag tyckte det kändes som att varenda ytlig bekant jag någonsin träffat på, var där. Träffade ett par av viltspårsinstrktörerna, massor av folk som man har lärt känna sedan man skaffade hund osv. Det var nästan så att jag inte vågade gå in i ringen med hunden när man visste hur många man i publiken, någonsin hade utväxlat ord med. :crazy:
Jag var ju schysst och höll mig hemma :p

*KL*

Idag kom vi äntligen hem efter vår "lilla" tripp, borta bra men hemma bäst.... dock vill jag också ha bar mark överallt och inte all jäkla snö som fortfarande ligger här :mad:

Nåväl, min lilla tjej skötte sig utmärkt i ringen och travade på fint. Bordet tycker hon fortfarande är lite läskigt men det är hanterbart, hon slutade på en 3:e plats i valpklassen (av 6 st.).

Grabben grus skötte sig också utmärkt även om han inte tyckte att det var superkul den här gången, han föredrar när det är utomhus. Han fick Very Good och det hade jag förväntat mig också då han inte är i päls men nu får han en paus från utställningar tills pälsen har kommit då han snart går upp i öppenklassen.

Mina föräldrars tikvalp blev oplacerad då hon är för blyg men hon fick jättefin kritik så med mer självförtroende så blir det nog bra sen.

Summa sumarum, trötta men nöjda efter helgen :)

Har kikat i bloggen och det var ju ändå inte alltför tokigt ;)

Tycker att ni presterade bra trotts omständigheterna :)

Jag var där igår, och vart otroligt förvånad över vad som tillåts försiggå i utställningaringen. Hundar hängde i luften till höger och vänster, grepp runt nos, öron, svans och i strypkoppel. Jag blev uppriktigt både förvånad och förfärad. Ju mindre hundar desto brutalare hantering, kändes det som. Varför är sånt här okej?

Ja just små hundar har jag också sett att folk behandlar tokigt. Valpar som försäker sätta sig ner och då drar handlern hunden i svansen för att få upp den på benen igen osv. Hemskt :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 219
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 839
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka