Malmö internationella

Sv: Malmö internationella

Jag ska dit! :)

Ställer min DSG i juniorklass på söndagen. Problemet är bara att jag blir så j*kla nervös :crazy:, så ni får lova att ni inte kommer och tittar på oss!! :D

Angående att arrangemanget är i ett tält så tror jag inte att det är något ni behöver oroa er över. Det verkar vara ett gediget bygge där alla större mässor i Malmö ska hållas i år.

*KL*

Vi ska dit med våra 3 odågor, vi ställer på söndagen. 2 tibbar (spaniel) i valpklass och 1 i unghundsklass :) Hanen har jag inga som helst förhoppningar på men anmälde honom också för skoj skull, han hinner kanske få lite mer päls innan dess *önsketänkande*

Förresten, jag ska inte säga så mycket, ställer ju min husky samma dag och kommer nog vara så lagomt nervös själv. Är ju första gången för henne och första gången för mig att ställa husky:eek::D

Puttar upp tråden igen då det börjar närma sig:D

Dagsläget för oss ser ut som följande:
När det var dags att anmäla till utställningen tokfällde min vita så jag valde att avstå att ställa henne dåjag trodde hon skulle vara mer eller mindre pälslös. OJ vad fel jag hade!
Nu har jag sån fruktansvärd ångest då hon är i allra bästa kondition på alla sätt och vis:crazy:
Och så fick jag veta att det endast är två juniortikar anmälda i rasen:eek:
Lagomt glad nu...

Huskyn som jag däremot SKA ställa och hade perfekt päls vid anmälan bestämde sig för två veckor sedan att hon skulle tappa ALL sin päls. Så den är tunn och glanslös. JIPPIE:mad:
Hoppas på ett mirakel att pälsen ska bli åtminstonde lika livfull som den var innan fällningen och att hundskrället inser att hon måste upp i vikt!

Tänk hur det kan bli....

Förresten!
Är det någon mer som har fått pm?
Och har lust att titta hur många huskies som är anmälda??
Har inte fått det själv än nämligen..

Nej inget PM här heller men det borde väl stå på deras hemsida i PM:t hur många huskies det är anmälda ?

;) Så kan det va' men jag hoppas att PM dyker upp snart så utställningspärmen kan göras i ordning och packas ner innan avfärden.

I vår ras är det bara 38 st. inte så mkt mer än vad det brukar vara så vi får se hur det går, nu börjar man längta! :)

KL

Åh herregud, det är 60 dansk/svenska gårdshundar anmälda! :eek:

Min söta lyhörda lilla DSG-pojke har förvandlats till en slyngel med mossa i öronen. :crazy: Dessutom har han plötsligt blivit himla kräsen med maten och börjar följdaktligen bli alldeles för smal. Ångrar så att jag anmälde oss... :crazy::D

*KL*

I måndags fick jag nummerlappen för lydnaden men lördagens PM och ingen nummerlapp till utställningen på lördagen.

I går kom nummerlappen för utställningen och ytterliggare ett PM för lördagen.

Ringde till Sydskånska KK i måndags men tydligen skickas lydnads och utställningsnummerlapparna separat. Damen i andra änden misstänkte att nog alla som skulle tävla lydnaden hade fått fel PM men hänvisade till hemsidan.

Status för hunden - lite för mycket trivselform för min smak och så har han glömt bort alla lydnadsmomenten så detta kommer att gå skitbra - NOT!

Det är 19 vackra weimaraners anmälda, eller nåja, det är 18 vackra weimaraners och min som är fet! :o

KL

Jag planerar att åka och kolla (bor man i Malmö är det ju nästan ett måste :p). Blev seriöst positivt överraskad av att det är 3 (TRE!!!) Ceskys anmälda :rofl:

Min egen är inte rasklippt längre så han får snällt stanna hemma :D

Och jag blev smått chockad att det var två kai anmälda!
Visste inte ens att det fanns så många i Sverige, trodde det bara fanns en men det var visst fel:D
I och för sig så kanske det inte är svenska heller...
Men jag ska då definitivt till den ringen och titta:D

*KL*

Är det någon som vet när det startar i schäferringen? Såg att schäfrarna skulle gå på lördagen men inte vilken tid, brukar ju vara kl 9.

Det ska bli väldigt intressant att se hur alla ska parkera på lördag eftersom Olympiatravet går av stapeln på Jägerso då :).

Det är 15 hundar innan Schäfrarna börjar i ringen och en domare brukar döma ungefär 20-25 hundar i timmen så runt 9.30-9.45 skulle jag tro att Schäfrarna börjar.

*KL*

Är det någon som vet när det startar i schäferringen? Såg att schäfrarna skulle gå på lördagen men inte vilken tid, brukar ju vara kl 9.

Det ska bli väldigt intressant att se hur alla ska parkera på lördag eftersom Olympiatravet går av stapeln på Jägerso då :).

Parkeringen verkar vara det stora problemet, det gick ut ett mail från agilityarrangören om att det bara fanns parkering 2h med p-skiva vid mässtältet (kul att behöva springa ut och vrida på skivan eller flytta bilen varannan timme) och vi som ska vara där senare kommer nog att få en intressant upplevelse att parkera överhuvudtaget.

Parkeringen verkar vara det stora problemet, det gick ut ett mail från agilityarrangören om att det bara fanns parkering 2h med p-skiva vid mässtältet (kul att behöva springa ut och vrida på skivan eller flytta bilen varannan timme) och vi som ska vara där senare kommer nog att få en intressant upplevelse att parkera överhuvudtaget.

Och det har inte gått ut någon sådan information alls till vare sig de som ställer ut eller ska tävla i lydnaden, det blir nog kaos :mad:

Och det har inte gått ut någon sådan information alls till vare sig de som ställer ut eller ska tävla i lydnaden, det blir nog kaos :mad:

Jag vågar inte tänka på hur det kommer bli med parkeringarna där ute. Coops parkering lär ju fyllas snabbt och det finns inte mycket parkeringar i området direkt för såna evenemang.

Det kommer att bli kaos utan tvekan.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 219
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 839
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka