Malmö internationella

Sv: Malmö internationella

Vet inte om det kostar något i inträde, på MyDog i Göteborg kostade det 130kr i inträde, 100kr om man var medlem i SKK.
Men självklart får man komma dit och titta, om du googlar på SydSkånska Kennelklubben så hittar du information!

Besökande hundar som inte ställs ut får dock EJ tas med in på området.

Jag har för mig att de tog 80:- eller något i den stilen. Det var ett par år sedan jag betalade entréavgift.

De var som f*n!
Hade jag faktiskt ingen aning om, men så länge det är stort så ska väl det gå det med :D

Nu vet du ;)

Själv har jag väl slutat vela om själva utställningen men har ågren över lydnaden - ska jag, ska jag inte. Får ont i magen bara jag tänker på eländet samtidigt är han van vid utställningshallar och brukar vara helcool i den miljön - what to do, what to do, what to do....:crazy:

Edit: Dubbelkollade och såg att jag i mitt ångesttillstånd, hade blandat ihop dagarna. Grupp7 är på lördagen och lydnaden på söndagen så då får jag väl göra slag i saken och anmäla till lydnaden. *magknip*

Senast ändrad:

OMG :eek:

Jag tror att vi kommer göra en katastrofdebut på lydnaden. Jag är redan toknervös och vetskapen om att det finns folk som känner till oss som står och tittar :eek::crazy:

Jag tror att jag kommer kräkas av nervositet :crazy:

Stackare =/

Men du... vad är det värsta som kan hända? Sväljer apporten? Spränger hopphindret? Att han äter upp en annan hund? Tar en tugga av domaren?

;)

OMG :eek:

Jag tror att vi kommer göra en katastrofdebut på lydnaden. Jag är redan toknervös och vetskapen om att det finns folk som känner till oss som står och tittar :eek::crazy:

Jag tror att jag kommer kräkas av nervositet :crazy:

Vilken klass ska du tävla i i så fall? Står fortfarande i valet och kvalet om jag ska anmäla min vita till 1an....

Stackare =/

Men du... vad är det värsta som kan hända? Sväljer apporten? Spränger hopphindret? Att han äter upp en annan hund? Tar en tugga av domaren?

;)
:rofl:

Strular med platsliggningen - "Apan dethär är så tråkigt! Jag kan gå och nosa här borta...."
Vägrar sitta kvar och invänta inkallning - "Hjälp, Apan överger mig!!! Bäst att jag springer efter henne!"
Med viftande svans, traska efter matte i ställandet - "Hon vill nog egentligen inte att jag ska stå still..."
Sätter sig mellan benen på tävlingsledaren vid tandvisningen och ger honom en skrevstöt med nosen, hans sätt att visa att han är snäll och gillar människor.... :cool:

Platsliggningen blir han liggande på om alla andra ligger, men drar någon annan upp så är han tyvärr inte sen att haka på :mad:

Vi får väl se vad de närmsta veckornas träning ger, det går ju alltid att stryka sig och ballar han ur inne på planen så går det att bryta.

@ Simba_112 - Tanken är att vi (om mina nerver håller) ska debutera i 1an.

Innan alla som har en åsikt yttrar sig så vill jag påpeka att den Grå odågan är mycket mer lyhörd, stabilare och pålitligare i utställningsmiljö inomhus, än han någonsin är ute på en gräsplan på valfri Brukshundsklubb. Det är precis som om att allt sorl i utställningshallarna mm får honom att skärma av och fokusera.

Du får ta det som en övning :-) Sen om han trycker nosen i skrevet på domaren så får du hoppas att den domaren säger samma sak som när min golden hane gjorde det på en domare ! OOPS där var det länge sedan någon var och nosade :o:o:rofl:

Tesora

@ Simba_112 - Tanken är att vi (om mina nerver håller) ska debutera i 1an.

Innan alla som har en åsikt yttrar sig så vill jag påpeka att den Grå odågan är mycket mer lyhörd, stabilare och pålitligare i utställningsmiljö inomhus, än han någonsin är ute på en gräsplan på valfri Brukshundsklubb. Det är precis som om att allt sorl i utställningshallarna mm får honom att skärma av och fokusera.

Men du, ska vi göra en deal? Om du anmäler så anmäler jag :crazy::D
Kan i nuläget inte lova att vi tävlar då den praktiska delen med att ha två hundar med måste lösas, men om det löser sig så är vi på;)

Hade jag haft råd så hade jag gått med i er (eventuella ;)) deal och startat Narmo i tvåan, faktiskt... Det började killa lite i tävlingsnerven nu!

Coyote kommer inte att vara redo, tyvärr...

Och jag får nog lov att ta tillbaka min deal då jag började räkna och misstänker starkt att damen i fråga kommer löpa i mars:eek:
Nackdelen med att ha tik:crazy:

Och jag får nog lov att ta tillbaka min deal då jag började räkna och misstänker starkt att damen i fråga kommer löpa i mars:eek:
Nackdelen med att ha tik:crazy:

Jag anmäler ändå ;)

Det finns väl risk att det får dyka upp en drös människor och knuffa in mig på planen när det är dags. Jag är så mycket tävlingsmänniska att jag mentalt slår krokben för mig själv men jag lär väl mig efter ett tag :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår...
2
Svar
37
· Visningar
4 251
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 840
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• dubbla efternamn?
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CCIX