Sv: godkända höfter för skk..
Man lär sig när man lever
Är över 3 år sedan jag köpte honom. Skulle idag aldrig köpa en hund där jag vet att det finns fel längre bak. Vilket jag inte heller har gjort. Diz är kastrerad och jag har aldrig haft en tanke att avla på honom. TS vill ju avla på en hund med kända C-höfter.
Och ja jag vet faktiskt hur föräldrar och syskon ser ut! Mamman fick en kull. Pappan vet jag dock inte om de tog fler på. Pappan är röntgad med a höfter, likaså alla där bakom. Mamman är den enda hund som ej är röntgad. En av bröderna till min hund är röntgad med a-höfter rakt igenom. Alla är mig veteligen trevliga individer som inte varit sjuka och ingen är omplacerad. Har fortfarande kontakt med hon som förmedlade valparna. Min är ej röntgad då jag ej finner någon anledning att göra det. Så jo jag vet faktiskt en hel del om min hunds bakgrund. Men det är inte det tråden ska handla om
Vill du veta mer får du gärna skicka PM!
Ursäkta, vill inte trampa dig på tårna, men är inte din rottis oreggad? Hur hänger det ihop med att du aldrig skulle köpa en hund som riskerar (höft)fel?
Vet du hur din hunds föräldrar, försäldrars syskon och andra släktingar ser ut hälsomässigt?
Man lär sig när man lever
Och ja jag vet faktiskt hur föräldrar och syskon ser ut! Mamman fick en kull. Pappan vet jag dock inte om de tog fler på. Pappan är röntgad med a höfter, likaså alla där bakom. Mamman är den enda hund som ej är röntgad. En av bröderna till min hund är röntgad med a-höfter rakt igenom. Alla är mig veteligen trevliga individer som inte varit sjuka och ingen är omplacerad. Har fortfarande kontakt med hon som förmedlade valparna. Min är ej röntgad då jag ej finner någon anledning att göra det. Så jo jag vet faktiskt en hel del om min hunds bakgrund. Men det är inte det tråden ska handla om