Sv: Vårtecken = koppeltvångstjafs!
Så när du spårar har du full koll på vart du sätter fötterna? Du har ingen uppsikt hur din hund sköter sig eller spårar, utan du går och kollar efter fågelbon på marken?
Allvarligt, jag tror inte ett dugg på att du har full koll.
Jag har en känsla av att Gnist och jag har samma uppfattning, självklart ska man få gå och röra sig i skog och mark, men att man måste tänka sig för och kanske tänka till lite extra under vårmånaderna när det är många fåglar som ligger på ägg och harungar är extra känsliga.
Jag lägger oxå spår i skogen, och går härs och tvärs genom skogen, men jag ser mig för och innan jag började tänka efter så såg jag inte heller några djur, men numera när jag är mer påläst och kanske mer intresserad så ser jag betydligt mer djur och flera olika bon.
Att en polis har sagt att alla jakthundar måste vara kopplade är ett eget påhitt från just den polisen, lagen är lika för alla hundar oavsett ras. Hunden ska vara under så pass kontroll att den inte stör djurlivet.
Så när du spårar har du full koll på vart du sätter fötterna? Du har ingen uppsikt hur din hund sköter sig eller spårar, utan du går och kollar efter fågelbon på marken?
Allvarligt, jag tror inte ett dugg på att du har full koll.