Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan På Auktoriserad och diplomerad ridlärare ?
Svar
6
· Visningar
1 781
Senast: Masse
·
S
Hästmänniskan Jag har planerat att åka utomlands och jobba på någon hästgård ett tag innan jag börjar plugga på universitet. Nu har jag hittat ett...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Mickis88
·
Hästmänniskan Jag har en undran över två punkter i ett uppstallningsavtal. Punkt 9. uppstallningsvärdens rättigheter och skyldigheter. Värden...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Maléne
·
V
Ekonomi & Juridik är det någon som kan hjälpa mej att klargöra lite stallvett o etikett? om man har tex 2 månaders uppsägnings tid. men i kontraktet...
Svar
6
· Visningar
1 660
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Jag håller på att bygga vindskydd i min hage. Tanken är att de (halvblod + shettis)skall få någonstans att ta vägen om det blir uselt...
Svar
9
· Visningar
8 042
Hästmänniskan Jag är på jakt efter en häst att låna på foder, och efter ett par utlagda annonser lite var stans så har jag fått en del intressanta...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: Casteloro
·
S
Anläggning Står inför ett svårt val. Vet inte vad jag ska välja för stall inför hösten. Har en äldre valack som helst inte flyttar men ändå skulle...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: Superbiddi
·
Hästmänniskan Nu tänker jag väl mest på de närmaste länderna, tyskland, holland, polen, lettland osv. Man ser ju på en annonssida på internet MASSOR...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 656
Senast: incognito
·
Gnägg Silvia II e. Master ue. Marabou X
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Danaa
·
Hästmänniskan Har i många år haft elrep, 5 mm. Trästolp. Nu måste jag dock stängsla in ny mark, och dessutom byta tråd på befintligt (det är mossa...
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: black pearl
·
C
Hästmänniskan Ja, inom området Häst finns det ju oändligt med litteratur... därför tänkte jag höra med er bukefalister vilka böcker ni anser vara...
2
Svar
38
· Visningar
3 841
·
P
Ekonomi & Juridik Om man ska rida på en stubbåker under hösten/vintern. Ska man kontakta ägaren först? Hur får man lättast tag på ägaren? Genom kommunen? :D
Svar
7
· Visningar
1 194
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Ni som hyr ut era transporter, hur gör ni? Skriver ni något kontrakt, hur gör ni om den som hyr gör så att något går sönder, eller om...
Svar
6
· Visningar
1 018
·
A
Hästmänniskan Ska ta det här kort.. Har en fd kompis som jag känt under många år (vi kan kalla henne H). Saken är den att sedan hon köpte häst så...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: CeciliaW
·
V
Hästmänniskan ja om några veckor fyller jag ju tant :crazy:(30 år). igår kväll när vi var ute på en stillsam ridtur så åkte två arbetskollegor...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 148
Senast: arrak
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har haft väldigt otur med min senaste häst, som nu är utdömd som ridhäst, men livsduglig i övrigt. Det tråkigaste är att trots att...
Svar
11
· Visningar
1 483
K
Hästmänniskan Jag har ridit ett bra tag men fortfarande är jag rätt osäker på hästryggen. Alltså inte rädd för att ramla av eller liknande utan för...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: Totola
·
K
Ekonomi & Juridik Om en häst behandlas för en skada, hur länge efter avslutad behandling ligger hästen kvar i djursjukhusets journaler? Kan vara...
Svar
19
· Visningar
1 827
Senast: Kirre
·
J
Hästmänniskan Hur gör ni alla hästägande föräldrar? Hinner ni med både häst och barn?? Jag har själv 3 barn 8,8 och 10 år och funderar på att skaffa...
Svar
15
· Visningar
3 095
Senast: Ulrika C
·
Ekonomi & Juridik Nu när det är snö ute, är det tillåtet att rida på åkrar?
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 525
Senast: Packe_alicia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar