Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ja, hur gör ni? Efter en timme i sadeln känner jag att det skulle vara skönt att "skaka loss". Tycker jag blir stel efter en stund...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: cristobal
·
Hästmänniskan Ponera att du blir erbjuden att köpa en gård, ägd av kommunen. Du lägger ett bud som de accepterar. Papper skrivs och stället blir ditt...
Svar
5
· Visningar
1 312
Senast: Masse
·
G
Ekonomi & Juridik vad är det som gör att försäkringspremien höjs? jag pratade med Folksam förra veckan och fick ett bra erbjudande, A1 vetvård...
2
Svar
22
· Visningar
2 634
Senast: pompa04
·
Ekonomi & Juridik Ett gymnasium vill köpa min häst och allt är egentligen klart Men, Fick idag veta att de bara kan köpa den på faktura? Hur funkar...
Svar
14
· Visningar
2 085
Senast: mammaBerg
·
A
Hästmänniskan Hur har ni det hos er? Vi har just nu 6 tomma boxar i vårat kollektivstall, jag annonserar regelbundet, med vad jag själv tycker bra...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 411
Hästmänniskan ska åka o kika på ett hästjobb o undrar vad en lön kan ligga på om man jobbar mellan 4-6 timmar om dagen lördag o söndag varje helg...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: Araminta
·
Ekonomi & Juridik Då valacken eventuellt kommer ut till fodervärd nu denna veckan, så har jag lite funderingar angående hans pass. Är det jag som ägare...
Svar
16
· Visningar
3 623
Senast: Russin8
·
Hästmänniskan Är nyfiken på vad ni bedömer som de viktigaste orsakerna till att ni är nöjda med och trivs i era stall. vad är de viktigaste orsakerna...
2
Svar
30
· Visningar
2 861
Senast: LaShakira
·
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Danaa
·
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Danaa
·
B
Hästmänniskan Är så ledsen över en händelse att jag bara måste dela den med mig till er alla andra. Är så att jag under en längre tid försökt sälja...
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: __Stilett__
·
M
Hästmänniskan Efter livliga diskutioner med dotter o sambo har jag fått ge mig o börja med väst. Det är vidrigt varmt och stelt. Kommer bara att...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 680
Senast: Petruska
·
M
Hästmänniskan förra veckan när ja skulle rida min nya medryttarhäst, så tog ja in han från hagen, då blev han jätte rädd, stressa upp sig i en...
2
Svar
24
· Visningar
2 091
Senast: Mandh
·
Ekonomi & Juridik Hejsan. Jag undrar hur det går till när man ska köpa häst, och ber om att få kolla i gamla journaler.. Om hästen kanske varit på...
2
Svar
26
· Visningar
2 764
Hästmänniskan I diskussioner om lösdrift ser jag ofta argumentet från lösdriftsskeptiska att lösdrift har man om man är för lat för att mocka en box...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
16 518
Senast: hendelpendel
·
T
Hästmänniskan Vi ska bygga stall med 2-3 boxar i vår befintliga ladugård. Har egentligen massa funderingar om vad jag ska tänka på, tar gärna emot...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Mindful
·
T
Ekonomi & Juridik Hur ska jag göra? Min häst har i våras behandlats för kotledsinflammationer, blivit igångsatt och nu drabbats av...
2
Svar
37
· Visningar
3 253
Senast: Jeeves
·
S
Hästmänniskan Någon som gått/går/ska gå hippologprogrammet? Jag vill gärna söka till det programmet efter gymnasiet, går sista året nu, med...
Svar
8
· Visningar
2 282
Senast: Idaakerlund
·
Svar
0
· Visningar
103
Senast: marren
·