Sv: Lösdrift är för lata människor - sant eller falskt?
Det stämmer ju inte.. min lösdrift krävde ca 10 minuter skötsel dagligen( mocka ut bajs) och vissa dagar hade dom inte ens bajsat där inne så då var de inge mockning alls
För att mocka 3 boxar fylla på halm fylla på vatten mm skulle de tagit minst 30 minuter.
Alltså sparade jag minst 20 minuters arbete om dagen=)
Vad är de som enligt dig ska ta sådan herrans tid att arbeta med en lösdrift om jag får fråga???
Det som var jobbigaste var att bygga den tog 3 dagar och jag var bokstavligen helt slut efteråt!
Du kan ju aldirg få lösdrift till jobbigare mer arbetsamt än att ha häsatrna inne
Ska man ha hästarna inne måste amn går upp före man ska till jobbet( jag började kl 07:00
Jag var tvungen att gå upp 04:00
åka ut slänga på täcke ge hö och kraftfoder sedan släppa ut dom.Iväg hem igen och hoppa i duschen då vi hade en allergisk person på jobbet.
Sen iväg på lunchen och fodra lunch min egna lunch fick jag slänga i mig i bilen på väg till stallet...
Sen iväg efter jobbet kl 16:00 rida mocka och sedan stanna kvar minst till kl 20:00 för att fodra..
Detta betydde att hela mitt liv gick åt till hästarna och så vill jag inte ha det...
När jag byggde lösdrift kunde jag åka till jobbet gå upp 06:30
jag kunde
njuta av min egna lunch och slapp magknip för man slängde i sig maten.
Jag kunde åka ut efter jobbet rida dona och sen bara åka hem eftersom de hade fri tillgång på hö, vatten och saltsten i hagen.
Kraftfoder fick de efter ridning bara.
Så tidsmässigt fick jag mitt liv tillbaks och de var de värt alla gånger..
Pluss att jag fick min gammelhäst bättre i sina galliga ben när hon gick ute dygnet runt=)