när ska du bli vuxen ?

Sv: när ska du bli vuxen ?

ja jag håller fullständigt med gällande arbetskompisar och tråkigt liv
en arbetskompis till mig hon tar två veckor semester till jul för att JULBAKA och städa
tar en vecka semester på våren för att BYTA gardiner och städa
tar en vecka på hösten för att BYTA gardiner och städa

och hon kan absolut inte riktigt förstå hur jag kan ta en vecka semster för att åka och träna med häst

jag kännde mig jätte ung och barnslig i går när vi ver med hästarna ner till sjön och badade, de lever jag länge på :D

Gah:eek: ta semester för att städa!
vILKEN TIDSÅLDER LEVER HON I? (hoppsan...)
Hoppas verkligen hon gör det för att hon gillar det och inte för att hon tror att hon måste.
Mina föräldrar har verkligen förstått nu att det inte är något tonårsintresse som går över.
40 nästa år och bor på liten gård med hästar och barn. Dom kommer gärna hit och har insett att jag gör det jag helst vill.
När jag fyllde 25 fick jag mina läderridstövlar av pappa "eftersom du verkar fortsätta med hästarna"
Det är ju när jag ridit, mockat, fixat vadsom i stallet som jag blir en glad mamma/fru.
Tvinga mej att bara vara hemmafru utan eget intresse och få en sur bitch till fru;)

Förresten så tvingade jag upp en kompis som alltid hävdade att det inte kunde va motion att rida.
Longerade henne 20 minuter i alla gångarter tills hon bad mej sluta - för hon orkade inte mer!
Konstigt, hon behövde ju inte ens rida, utan kunde bara sitta där och åka, hästen gjorde ju jobbet:devil::rofl:

tack alla ni som delar med er av egna tankar och erfarenheter :D

idag var jag till en vännina och fikade och där fanns det en till tjej och självfallet så kom ju mitt intresse på tal vilket det oftast gör :crazy::mad::devil:

men i alla fall så berättade då denna kompis att en i hennes by hadde sålt sina hästar " tänk att hon äntligen blev vuxen och kan ägna sig åt sin familj och sitt hus " när ska du vickis sälja dina hästar :confused:

vid detta tillfälle höll jag på att sätta kaffe i halsen men lyckligtvis så utbriset min kloka 10 åring

"nej morsan hon ska inte sälja sina hästar hon har precis varit och tittat på en ponny åt oss och sedan en till stor häst
så pappa får nog bygga ut stallet i stället"

jag tog min snälla gooa glada och VÄLLDIGT nöjda 10 åring i handen och åkte hem :D

Haha, nej om man ska sluta med hästar för att bli vuxen, då vill jag inte bli det! Då flyttar jag till landet i ingenstans!!!!!! :rofl:

Eller om det kanske är mer accepterat at män "leker" än att kvinnor gör det?

DÄR slog du huvudet på spiken!

Det är precis vad saken handlar om. Hur det än är så är könsrollerna HÅRT cementerade. Som kvinna förväntas det att du tar hand om hus och barn, lägger dina egna intressen åt sidan i alla fall fram tills det att barnen är utflugna.

Att en man mekar med bilen eller kör motorcross eller spelar golf osv är mer legalt. Inte snack om att han ska sälja sin älskade bil/motorcross för att vara hemma och umgås med fru och barn. En kille som skulle göra det, skulle nog ses som en toffel :D.

Vi har fått kommenterar som t ex att om det inte vore för att jag hade häst så skulle min man kunna spela mer TV-spel, istället för att jag tvingar honom att hjälpa mig. Att jag leker med maten får jag höra ofta, likaså det här klassiska med att ta hand om hemmet. Att jag inte tvingar min man till någonting har en viss person svårt att fatta, och jag tycker inte heller att man MÅSTE städa varje dag ;). Eller rättare sagt - jag anser inte att det bara är MITT ansvar...

Att maken kan vara ute och fiska en hel DAG, trots att huset ser ut som ett bombnedslag - det är helt OK i alla fall för andra män...

Så nog är det så att det är mer OK att män "leker".

/Lizzie

Väldigt intressant tråd att följa!

Jag är 36 år fyllda, arbetar halvtid som admin på en ridskola, halv sjukpensionär pga kronisk värk och ledbesvär och har för några månader sedan köpt min första egna häst efter att inte ha ridit på ridskola sedan jag var 16 - och vips, så har livet fått en ny glans!:love:
Visst har det kommit en och annan kommentar av olika slag, men jag ignorerar dem och gör det JAG själv vill. Så har jag alltid gjort och kommer att fortsätta att göra så länge jag lever! Det om något är väl att vara VUXEN!:banana:

Min häst är 18 år och pensionerad, köpte honom av ridskolan jag arbetar på och han och jag har ungefär samma krämpor.;) Han tar mycket av min tid och av mina pengar, men det är kvalitativ tid som ger mig väldigt mycket tillbaka. Jag mår bättre (fastän jag ff har ont), är gladare och tycker att livet har fått en mening igen. Det roliga är att jag ser samma förändring även på honom. Han är piggare, gladare och mår bättre, trots att han finns kvar i samma stallmiljö (har honom uppstallad i en del av ridskolestallet).

Nä, alla ni som får knepiga kommentarer och gliringar - stå på er och syssla med det Ni själv vill!
Kram

Lägg till 10 år och du har här en som inte vuxit ifrån hästarna. Min man säger att det är det han gillar med hästtjejer: att de är som tonåringar hela livet så fort det vankas häst. Men vi har ju så mycket roligare än många andra som blir soffpotatisar.:laugh:

Mina vuxenpoints:
Gift
4 söner
Bil
Arbete
Älskar goda viner
Gillar att laga goda middagar och bjuda hem vänner (Ni hör vad det är vuxet...)

Och ändå finns det inget annat än ett lyckat ridpass som får mig att komma hem med ett fånigt leende över hela ansiktet. (Har maken påpekat:rofl:)

Grattis till dej:banana::banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka