när ska du bli vuxen ?

Sv: när ska du bli vuxen ?

Och du! Jättegrattis på födelsedagen! Kanske är det så att vi kanske är de som är vuxna iaf när vi väljer att göra det vi vill vad folk än tycker ;)

Grattis för det första.

Å på den frågan svarar jag aldrig, det e ju så tråkigt att vara vuxen :D.

DRa med människan ut i stallet en förmiddag å släng upp henne på en av hästarna å håll en ordentlig ridlektion för perssonen i fråga. Då lär personen i fråga allt märka att ridning är motion.

Jag undrar också när "my little pony-attityden" ska försvinna och ridsporten ska får status som vilken annan idrott som helst. Jag började själv rida i början på 70-talet. Ingen brydde sig förrän man kom upp i högstadiet. Då "skulle" man inte rida mer om man skulle vara inne. Att utbilda sig till något inom hästnäringen var otänkbart. Det var väl inget jobb?! Så det jag ångrar allra mest här i livet är att jag inte vågade följa min önskan att arbeta med hästar. Dock har hästar varit en del av mitt liv i stort sett hela tiden och nu har jag och min familj gård och våra döttrar rider sedan 4-års åldern. Yngsta dottern är inne på att arbeta med hästar på något sätt och vi stöttar henne till 100 %. Man blir antagligen inte rik på det och det är som många har skrivit ett jäkla slit ganska ofta, men det är ett sätt att leva och njuta av livet.
Jag undrar hur ofta duktiga fotbollspelare får frågan när de ska sluta leka med bollen och bli vuxna? Nej, de blir hyllade först som spelare, sedan att de håller formen i farmarligan och att de tränar småkillar/tjejer. Är det för att det varit/är en kvinnodominerad sport som denna attityd finns?? Vad tror ni?

...eh..Ulla Håkansson, 71 år ung....say no more!!!:bow::bow:

Äsch, dom är bara avundsjuka för att du har så roligt med dina hästar! Jag är nyss fyllda 36 och jag kommer att leka med hästar hela livet. Hästar är inte bara en lek, en hobby eller en sysselsättning , det är en livsstil. En livsstil som är grundvalen i mitt liv, så enkelt är det. Och gud nåde den som ifrågasätter det. Om man kan ha MC och fyrhjulingar som sina leksaker så kan man f-n ha djur.

Jag fyller 30 nästa år. Några brukar säga till mig att jag inte ska leka med maten när jag rider.

hahahah jag leder med 10 år och jag får ofta den frågan, har du inte vuxit ifrån hästarna ännu
släpp in mej i en hästaffär o jag e 14 år igen
grattis på dagen!

Lägg på 9 år till för mej! Jag har inte slutat än, och inte tänker jag heller!

kl

GRATTIS vickis :banana:

Jag leker också fortfarande efter 42 år med häst,med andra ord så börjar jag närma mig 50 strecket :eek:

Det är bara att skratta åt och skaka av sig. Folk som inte är insatta tror ofta att ridning endast är för småtjejer...

Jag är 33 år och fullt utbildad ridinstruktör, som jobbar heltid som detta. Jag kan, för att belysa en annan variabt av fenomenet, berätta vad såväl jag och i princip alla kolleger jag känner råkar ut för då och då , och det är frågor som "Jaha, och vad jobbar du med på riktigt då?", "oj, jag trodde bara man hade sådant här som extrajobb för att man gillar hästar", "har du FLER grupper än vår???" "kan man leva på att vara ridlärare???", eller - bäst av allt- som en dåvarande kollega sade till mig när jag bestämde mig för att gå ridinstruktörsutbildning och sedan jobba som ridinstruktör på heltid (är även lärare, och har jobbat som det): "VAAA- menar du att man ska behöva en gå utbildning i två år för att lära några ungar att rida".

Så, det är bara att skratta åt det hela, oavsett om det gäller folk som tycker att ens hobby passar femåringar bäst, eller att ens yrke bara är något man gör på sidan av för att det är kul :)

vad ska jag göra i stället springa runt och jaga en golfboll:confused:
Nej spring och jaga en fotboll istället, och är du riktigt duktig på att jaga dendär bollen kan du tjäna stora pengar och bli berömd och erkänd, dessutom anser folk att du är synnerligen intelligent.

*A- så trött på folk som tror att en 6-700 kgs häst är en leksak utan egen vilja, dessutom hatar jag ishockey och fotboll, måste vara världens mest två meningslösa sporter*

Senast ändrad av en moderator:

:bump: GRATTIS!!!!!!!!!!!
ja du. Bry dig inte, var dig skälv. Jag är 52år o är en plåga för min om givning.Rider häldre än bra o har roligt med min häst..Så fortsät bara.."det är ju roligt att det retar någon" ha de...:bump:

Nej spring och jaga en fotboll istället, och är du riktigt duktig på att jaga dendär bollen kan du tjäna stora pengar och bli berömd och erkänd, dessutom anser folk att du är synnerligen intelligent.

*A- så trött på folk som tror att en 6-700 kgs häst är en leksak utan egen vilja, dessutom hatar jag ishockey och fotboll, måste vara världens mest två meningslösa sporter*

men man verkar ju inte helt ute och cyklar när man spelar golf heller :D

idag var jag och hämtade min älsta dotter på kalas och träffade ett par mammor i 40taggar åldern och satt där och fikade och det dessa mammor har gemensamt är att deras döttrar spelar fotboll vilket inte min dotter gör

då kom jag på mig själv då dom frågade i fall vi hittat på något på semestern vad fansen ska jag berätta om:confused:
senaste dressyr kusveckan eller ponnyn vi var och tittade på
ingen av dessa mammor vet vad som är fram eller bak på en häst:angel:

tack för alla era kommentarer det gör en snart 30 årig tant tårögd

// vickis som ska på hjortonjakt

Manniskor som sager sadant ar avundsjuka for att de sjalva har sa trakiga och innehallslosa liv! Vad gor andra manniskor med sina liv da – glor pa TV. Som att det vore nagot att langta efter.... Nej, var stolt hastmanniska, for att du faktiskt ser till att ditt liv har mening!

Morr tanker aldrig bli vuxen!!!!

Nästa gång någon frågar när du ska bli "vuxen" och sluta med hästarna - fråga vad de menar att du ska göra istället? Slår vad om att de inte har något riktigt bra svar på den frågan. Laga mat och föda barn, kanske? Vanliga tråkiga vardagssaker som alla andra?

Jag kan inte se att det skulle vara moget att ge upp sitt intresse och sin passion för att passa in i en gammelvärldens samhällsnorm.

Själv är jag evigt tacksam att jag tillhör den utvalda skaran som faktiskt har ett riktigt intresse. Något att leva och brinna för. Folk tror de har intressen när de säger att de gillar att resa, gå på bio och vattna blommor. Men det är ju sånt de flesta gillar eftersom det ger en stunds omväxling i tillvaron. Det går inte att jämföra med ett riktigt intresse!!

/Evigt unga och barnsliga Siggelina (också 30+)

Oj, då får man skärpa till sig:angel: Jag tog mc-kort när jag var 39, nu är jag 47 och har precis köpt min första egna häst (den kommer i morgon!!!). Jag har ridit sen jag var 10 år, barnen har/har haft ponnyer och tävlat, men nu är det äntligen min tur.

Jag hade förresten en ponny när jag var 43, men den kunde jag ju inte rida, fast den var faktiskt min:D

Men de flesta vet att jag är hästtokig och att det aldrig kommer att gå över, så jag brukar slippa kommentarerna.

Nästa gång någon frågar när du ska bli "vuxen" och sluta med hästarna - fråga vad de menar att du ska göra istället? Slår vad om att de inte har något riktigt bra svar på den frågan. Laga mat och föda barn, kanske? Vanliga tråkiga vardagssaker som alla andra?

Jag kan inte se att det skulle vara moget att ge upp sitt intresse och sin passion för att passa in i en gammelvärldens samhällsnorm.

Själv är jag evigt tacksam att jag tillhör den utvalda skaran som faktiskt har ett riktigt intresse. Något att leva och brinna för. Folk tror de har intressen när de säger att de gillar att resa, gå på bio och vattna blommor. Men det är ju sånt de flesta gillar eftersom det ger en stunds omväxling i tillvaron. Det går inte att jämföra med ett riktigt intresse!!

/Evigt unga och barnsliga Siggelina (också 30+)

Ha ha, för ett antal år sen sade en person på fullt allvar till mig: "Du borde sälja hästarna och skaffa dig en hobby!" :rofl: :rofl: :rofl:

Med "hobby" menade den här personen t.ex. att spela fotboll eller innebandy.

P.S. Grattis på födelsedagen, TS! D.S.

Ha ha, för ett antal år sen sade en person på fullt allvar till mig: "Du borde sälja hästarna och skaffa dig en hobby!" :rofl: :rofl: :rofl:

Med "hobby" menade den här personen t.ex. att spela fotboll eller innebandy. QUOTE]

Hoppsan! Det var en ny variant på annorlunda kommentarer!:D Minns du vad du svarade?

Det är nog bara att konstatera - antingen ÄR vi hästmänniskor faktiskt ett märkligt släkte - eller också är alla andra det! Hur som helst är det bevisligen omöjligt att både hålla på med hästar och samtidigt se till att alla andra också är nöjda med det. Jag prioriterar helt osentimentalt bort det senare!;)

ÄR vi hästmänniskor faktiskt ett märkligt släkte - eller också är alla andra det! Hur som helst är det bevisligen omöjligt att både hålla på med hästar och samtidigt se till att alla andra också är nöjda med det. Jag prioriterar helt osentimentalt bort det senare!;)
Rätt inställning :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka