Rida på åkrar?

Sv: Rida på åkrar?

Nu är det bara jag som rider där och kanske var 14 dag och då i skritt hela vägen. Jag har givetvis kollat och man ser inte ens hovavtryck där jag ridit så hård är vägen. Däremot så syns det tydligt där skogsmaskinerna och jeeparna kört..

Så i mitt fall känns det bara att bonden jävlas med mig och inget annat.

Och när jag inte gör någon skada på vägen så kan han väl inte hindra mej eller?
Om han skulle driva det vidare så måste han ju ändå påvisa vilken skada jag gör... och det kommer han inte att lyckas med eftersom jag inte gör någon skada.
Du har, enligt allemansrätten, rätt att rida på annans mark inkl vägar under vissa förutsättningar, bl a att underlaget inte skadas.
Här har vi bara dina uppgifter på att vägen inte skadas. Kanske har bonden annan åsikt? I vilket fall, varför inte ta ett snack med bonden och komma till en överenskommelse?
Vad har hänt, eftersom du enligt egen uppgift för ett år sedan fick lov att rida där?
Att tänka i termer som att man ska "jävlas tillbaka", löser inga problem. Det skapar bara nya!
Tänk på att bonden kan stängsla av lite hur som helst och därmed hindra all ridning på hans mark.

LIA

Sv: Rida på åkrar?

Knapplån Man får inte rida på odladmark vall, sådd, eller stubbåker då där kan vara sått där.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 247
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
1 348
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka