Bara "skräp"?

Sv: Bara "skräp"?

skulle kan inte kunnat hoppas skulle han troligvis inte blivit godkänd för gången är inte hans starka sida.

för övrigt ingen häst jag skulle se åt gällande betäckning av mitt sto.

då är våra släkt iallafall min har Nikson som farfar :)
men det är nog inte samma importör, den som jag köpte min ifrån var inte tränare.

då är våra släkt iallafall min har Nikson som farfar :)
men det är nog inte samma importör, den som jag köpte min ifrån var inte tränare.

Vad kul att de är släkt! Har gjort sökningar på Internet för att se om jag kunne luska reda på någon släkting till min pålla och så finns det en i samma stad :p. Vad heter pappan?

Skickar PM om importerören.

/Lizzie

Jag har letat 2 åring i Sverige ett tag nu och är beredd att betala 60 000 kr, men det skall vara en häst som har kapacitet att hoppa MSV och med bra exteriör. Tycker inte det är så höga krav. MEN ingen av de 12 jag tittat på har ens i närheten uppfyllt kraven. Felaktiga benställningar, hovfrakturer, löshoppas kass, nervvrak, små, undernärda, sena i utvecklingen (ser ut som 1 åringar) etc...
Förvånansvärt många har aldrig löshoppat sina 2 åringar och då är det också svårt för mig som köpare. En kvinna tyckte jag skulle tro hennes ord om att den löshoppade bra för hon hade inte tid att ta hem den från betet och löshoppa. Men det var viktigt att den kom till någon som villa rida championat....

Förstår att de Svenska hästarna är dyra - dyrt att föda upp här, men faktum är nog att allt mer får man upp ögonen för hur enkelt det är att ta in en unghäst från t.ex Tyskland.

Nu åker jag till tyskland om en vecka för att kolla där istället...
Får se om jag blir positivt överaskad.
Kan tillägga att jag kommer röntga hästen jag köper.

Senast ändrad av en moderator:

jag är också ganska förvånad över priserna och vad man får idag för pengarna. Ofta är det dyra hästar med diverse gamla skador, startade i någon klass med dåligt resultat, stressade stingsliga hästar som inte kan lämnas i stallet ensam. ändå är prislappen skyhög.

Många av de som säljer kan inte ens ta sig tid att ta en vettig bild på hästen, visas slarvigt riden med hänvisning att den är under igångsättning. Hoppar den dåligt så är det en dålig dag, för i regel så hoppar hästen höghus.

Men för att inte bara tala om säljare så finns det en hel drös köpare som kommer fullt stylade, direkt från ridskolan och ska köpa den där fina unghästen. för den var ju så fin på bilden i sin svarta färg. Att sedan kunna rida hästen i form, det är ju något man lär sig på vägen. Det ska röntgas från topp till tå som självklart ägaren ska bekosta, in på diverse kliniker på ägarens bekostnad. När allt sådant är klart och hästen är klar att lämna gårdsplanen, ja då antingen så drar sig köparen ur eller börjar pruta hejvilt. :devil:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·
J
Hästmänniskan Jag har en häst til salu. Hade en supertrevlig tjej ute för ett par veckor sedan, verkade vara precis vad jag har tänkt mig och sökt...
2
Svar
32
· Visningar
4 023
Senast: Sambeon
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 973
Senast: sthu
·
L
Western Snacka om tramsigt. Nu ska man leta överallt i bukefalos för att hitta info om western. Western-tävlingar på ett ställe, Quarter-avel...
2
Svar
24
· Visningar
2 104
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar