Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Ja det får låta hur larvigt som helst men men.. Jag hoppade igår en klubb hoppning på 40 cm (Jag är ganska ny på det så ja.. ) men...
Svar
15
· Visningar
5 329
Senast: Lilla_Jag
·
Ekonomi & Juridik Om man privat (alltså ej företag) ska sälja häst till köpare inom EU, utanför Sverige, vad mer behöver man tänka på än hälsokontroll och...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Ska anmäla våran 4-åriga ponny till kvalitets till hösten men har många frågor.. Proppen har inte kommit ut ännu och jag undrar...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: stormwind
·
Anläggning Tänkte att det här ströet kunde få en egen tråd, liksom halmpellets som redan har en :) Har precis tagit hem sex säckar/balar...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 088
Senast: _Runaway_
·
Hästmänniskan Ska lämna iväg min häst på foder till hösten. Det är en bekant/vän till mig som ska ha hästen. Men det är inte förens till hösten...
2
Svar
20
· Visningar
2 366
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Inatt hade vi inbrott i stallet IGEN där min häst står uppstallad, en ridskola som ligger i utkanten av stan. Dem tog sig in genom en...
2
Svar
36
· Visningar
4 673
Senast: Lurv
·
Anläggning har tyvärr en gödselhög 15 meter från altanen. Något tips på hur jag blir av med flugorna?
Svar
13
· Visningar
4 542
Senast: cutty
·
Ekonomi & Juridik Nu har man hittat salmonella hos häst i Sverige. Enligt ATL så ska det vara ovanligt hos svenska hästar och den aktuella hästen är...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Ketrawzc
·
C
Hästmänniskan För ca 2 månader sedan köpte jag en häst av en hästhandlare. Jag visste inte innan jag provred att säljaren var en hästhandlare(annars...
Svar
14
· Visningar
2 559
Senast: angelwings
·
S
Ekonomi & Juridik hej, undrar vad ni ger för sommarbete? vad ingår? jag ger 1100 kr per månad , med tillgång till stallet som vanligt..men jag tror att...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 241
Senast: dengra
·
Ekonomi & Juridik En tjej ville köpa sadel på avbetalning vilket jag tyckte var ok. Hon skulle ta hem och prova den, vill hon ha den skulle hon avbetala...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Yttik
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 682
T
Ekonomi & Juridik Vet ej om posten ligger rätt annars går de bra att flytta den. Nu undrar jag hur långt får säljaren gå igentligen vid ett hästköp...
18 19 20
Svar
394
· Visningar
43 558
Ekonomi & Juridik Vad gäller vid försäljning om hästen ej blivit bes? Fick en fin 5 åring i inbyte/delbyte vid en hästförsäljning. den hade ett stort...
2
Svar
26
· Visningar
6 113
Senast: labb
·
Ekonomi & Juridik suck hjälp! vi sålde för nån månad sedan en 6årig uppfödning, hästen som stått hos försäljare/beridare (två olika) senaste året o...
2
Svar
34
· Visningar
5 063
Senast: Miaa
·
Anläggning Vårt vindskydd gick hädan i den blåst (inkl tromb) som gjorde en snabbvisit vårt område i lördags. Vi hittade hästarna förskräckt...
Svar
3
· Visningar
2 911
Ekonomi & Juridik Det händer ju då och då att hästar lånas ut och sen säljs vidare utan ägarens tillåtelse. Jag har precis fått höra om en sån sak och...
2
Svar
24
· Visningar
4 421
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hej. Om vi pratar om köp av häst från ett företag. Är handpenningen förlorad om köparen avbryter köpet (innan skrivet kontrakt och...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 471
Senast: urkella
·
Anläggning Jag blir inte riktigt klok. Har mailat kommunen men är såklart för nyfiken för att inte fråga här oxå :angel: Om man har 2 hästar...
Svar
3
· Visningar
1 565
Ekonomi & Juridik Hej! Tanken bara slog mig, hur mycket skiljer sig priserna för exempelvis verkning plus skoning runtom i landet? Är det till exempel...
2
Svar
29
· Visningar
5 637
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka