Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Om man privat (alltså ej företag) ska sälja häst till köpare inom EU, utanför Sverige, vad mer behöver man tänka på än hälsokontroll och...
Ekonomi & Juridik
Nu har man hittat salmonella hos häst i Sverige. Enligt ATL så ska det vara ovanligt hos svenska hästar och den aktuella hästen är...
Hästmänniskan
För ca 2 månader sedan köpte jag en häst av en hästhandlare.
Jag visste inte innan jag provred att säljaren var en hästhandlare(annars...
Ekonomi & Juridik
hej, undrar vad ni ger för sommarbete? vad ingår?
jag ger 1100 kr per månad , med tillgång till stallet som vanligt..men jag tror att...
Ekonomi & Juridik
En tjej ville köpa sadel på avbetalning vilket jag tyckte var ok.
Hon skulle ta hem och prova den, vill hon ha den skulle hon avbetala...
Ekonomi & Juridik
Vad gäller vid försäljning om hästen ej blivit bes?
Fick en fin 5 åring i inbyte/delbyte vid en hästförsäljning. den hade ett stort...
Ekonomi & Juridik
Det händer ju då och då att hästar lånas ut och sen säljs vidare utan ägarens tillåtelse. Jag har precis fått höra om en sån sak och...
Ekonomi & Juridik
Hej.
Om vi pratar om köp av häst från ett företag.
Är handpenningen förlorad om köparen avbryter köpet (innan skrivet kontrakt och...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Tanken bara slog mig, hur mycket skiljer sig priserna för exempelvis verkning plus skoning runtom i landet? Är det till exempel...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.