vad betalar ni på sommaren??

Sv: vad betalar ni på sommaren??

betalar 500/månaden då ingår daglig tillsyn och saltsten på fyllning av vatten sköter hon. Har tillgång till allt vanlig som ja har på vintertid ,och hon ta även in hästarna vid väldigt dåligt väder :)

Jag kan dra lite olika exempel:

Förra stallet:

1350,- sommar som vinter. Men då fick man bruka stallet precis som vanligt och det ingick grovfoder precis som vanligt till mitt sto som inte kan gå på bete.

Nuvarande stallet:

600,- sommar som vinter. Endast kallhyra.

Nya stallet from 25/6:

500,- sommar.
1000,- vinter då ingår grovfoder och strö.

Mvh Domino_s

Betalar 1100 kr och tycker att det är sjukt dyrt ärligt talat. Har visserligen betalat 1000 kr (kallhyra för boxen) innan, men då blev hästarna in- och utsläppta på kvällarna och hagarna var fina, vatten fyllde stallägaren på. Här är staketet undermåligt (inte farligt) och vi får lösa vattenfrågan själva.

Jag står ärligt talat bara kvar för att jag inte orkar flytta hästen en gång till.

Betalar 600 kr per häst/månad, alltså hälften mot vad vi betalar annars. Då har vi tillgång till stallet, men får köpa spån/hö samt släppa ut själva om vi väljer att ha dom inne (vilket vi inte har).
Tillsyn sköter vi själva, men såklart hjälps man åt om nån ska åka på semester eller så, brukar aldrig va några problem :)

för mig är det ingen skillnad då vi hyr hela stallet plus marken och sköter allt själv så vi betalar 2500kr i månaden och då väljer vi själva när och om hästarna ska vara inne eller ute.om vi där emot behöver nytt material till hagarna betalar dom vi hyr av det :laugh:

KL
Jag står under sommaren kvar i mitt vanliga stall. Vi betalar kallhyra som vanligt på runt 2100 per box. Jag är jätteglad att vi erbjuds sommarbete! Förstår givetvis att boxplatserna kostar detsamma. Jag är bara glad att vi erbjuds bete. Och dessutom så himla fin hage som vi har. Det är toppen!

Jag har då tillgång till mina boxar som vanligt. Och även 2 ridhus, 2 utebanor och fina utevägar. Hagen har vatten och lösdriftshus. Vi som har hästarna på betet hjälps åt att se över dem och se till att vattenkopparna är rena.

Jag har tänkt rida min ena snudd på hela sommaren och den andra iaf ganska mycket. Så för mig är det super att kunna stå kvar på anläggningen iom de bra träningsmöjligheter som finns där. Och att det ligger nära där jag bor.

vanliga stallhyran, då vi har jämnat ut det över året, så dyrare över sommaren men billigare över vintern :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka